aerox problem

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
zTAREN
Elmoped

aerox problem

Inlägg av zTAREN »

Hej min polare har problem med sin aerox,
när man startar den går den bra på tomgång osv... sedan går den även bra när man kör iväg, sen efter du har varvat ner och gasar igen börjar den bååååa och ger du full gas vill den dö, vad kan problemet vara? går bra i början sen skit.

De är också ny vattenpump, och har provat med att byta munstycke och skruva på luftskruven.

Setup:

Dellorto 17mm
Stage6 streetrace 70
Polini speedcontrol variator
Malossi fly koppling
Stage 6 reeds
Användarens profilbild
Westman15
Svårstartad skrothög

Inlägg av Westman15 »

Kör inge mer, rengör förgasaren om det inte är gjort nyligen, blir det inte bättre av det så höjer du storleken på munstycket. Det är nog svaret. Gl!
Relativt kunnig, men ingen expert.
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped

Inlägg av BetandeMax »

Westman15 skrev:Kör inge mer, rengör förgasaren om det inte är gjort nyligen, blir det inte bättre av det så höjer du storleken på munstycket. Det är nog svaret. Gl!
Han hade ju testat att byta munstycke, Klart grabben ska köra lite annars får han ju inte reda på hur den går när han testat en ny sak
"klart jag inte tar kortet för att åka lagligt, jag tar kortet för att lugna morsan"
//Chilenarn
zTAREN
Elmoped

Inlägg av zTAREN »

provat med att fixa gasarn, och högre munstycke, går fortfarande dåligt. Kan det bli detta problem om vattenpumpen inte funkar?, för han sa att de var väldigt svårt att få dit vattenpumpen och vet inte om den kom på rätt plats.
Skriv svar