Har satt mig i en väldigt jobbig situation då jag drog min variatormutter rund. Införskaffade mig en mutterspräckare för att dela muttern. Men remskivan gör att jag inte kommer åt... Hur kan jag få bort muttern? Det finns lite grepp kvar, kan jag köpa nån form av kemiskmetall och kleta på muttern och låta det härda. Kommer det hålla tror ni? Tacksam för snabba svar!
Kemisk metall håller inte. En besvärlig situation att hamna i. Ska försöka tänka ut vad jag skulle gjort om jag hamnade i en sådan situation......återkommer!
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Jag tror inte att det fungerar med rörtång eller svetstång. För att lossa denna mutter krävs ordentlig kraft och det tror inte jag man får av dessa verktyg.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
DS skrev:Prova först med en mindre hylsa på mutterpickan, om inte de går får man hitta på någon annan lösning....
Håller med! Slå på en mindre hylsa på muttern. Sedan ryck försiktigt med ett spärrskaft. Med rätt teknik kan det fungera men se bara upp så att du inte gör muttern ännu rundare. Jag tror också att jag skulle börja med det först. ;
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Tjena! Hände för mig förra veckan, jag slipade och tog en mindre hylsa.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Rainn skrev:Tjena! Hände för mig förra veckan, jag slipade och tog en mindre hylsa.
Det fungerar ofta. I annat fall kan man få riktiga problem. Men inget är omöjligt att lösa. Bara man inte pajar gängorna då blir problemet trehundra gånger värre.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Tack som fan för alla svar! Slipade ner muttern och slängde på en 13mm. Fick av den. Hade varit segt att förstöra min speedfight 3.. Nu kan jag sova ordentligt på nätterna utan att behöva tänkta på mutterj*veln..