Gummiapan skrev:Leovince zx är långvarigt och ger bra acc men även mycket bra toppfart.
Ett plus är att det är väldigt billigt och det finns många begagnade
Gummiapan skrev:Leovince zx är långvarigt och ger bra acc men även mycket bra toppfart.
men tycker du får specificera lite mer vad för rör du vill ha, vilken prisklass? och vad som är viktigast; axx eller topp?
Hur kommer det sig då att jag själv har kört en kompis aerox när han bara hade zx andra vikter och andra kopplingsfjädrar så gick den i 85?
troligen dragen v-ring eller något sådant, fråga inte mig! jag säger bara att det inte ger någon hastighet! kanske var något som du inte vet är bytt på hans? som sagt kolla effekt kurvan! jag har själv haft ett sådant och vet mycket väl att det inte ger hasyiget!
duke 125 leovince, om någon har en billig slider till salu så pm:a mig,kanske intriserad
jag skulle säga zx-r röret! kanske toppar 68 eller nått sånt, kan komma upp i 70 osså, men du ska ha dragen v ring för detta! då det är den som ger topp! så antar att den redan gör runt 70? sen ska du ha 4-4,5 grams vikter och kanske nya kopplingsfjädrar men det får du tetsa dig fram! sen munstycke får du också testa! jag hade 92 på denna setup med dragen skorssten, men det är ofta för stort men testa dig fram
duke 125 leovince, om någon har en billig slider till salu så pm:a mig,kanske intriserad
som sakt så har jag 5,5g vikter och 88 munstycke och dragen v ring och urpluggat orginal rör, 92 munstycke funkade för mig också när jag hade mitt zx men nu vill jag ha ett rör som ger typ 70+ och bra axx tröttnat på zx
testa ett pro replica då, har inte grym erfarenhet av de då jag aldrig haft det själv men slängde på det på kompisens aerox för nån vecka sen o den axxar bra och går cirka 80-90 på mätarn eller mätaren stannar ju på 80 men man kännar att den fortsätter upp! han har 4g vikter på o 75 munstycke, jag tyckte det va sjukt lågt med det jag hade på slidern men blöddrar me större! jävligt billigt och jävligt snyggt! men köp inte krom! mycke mer jobb att hålla snyggt, och du kommer tröttna!
men tycker du får specificera lite mer vad för rör du vill ha, vilken prisklass? och vad som är viktigast; axx eller topp?
zx-r röret ger ungifär samma topp som ett URPLUGGAT originalrör. (Har själv zx-r och den går ganska exakt lika fort som min kompis med urpluggat & sportluft.
Ifall du ska stunta (vilket jag antar då du valt en slider) så ska du köra på ett lågvarvigt och de flesta föredrar zx-r och tycker själv det är underbart rör att köra bakhjul med
Asså 10 inlägg som e helt värdelösa! Du börjar med att dra v-ringen då den stryper moppen. Med v-ringen kvar går din slider inte mer än 50.(oavsett rör)Och v-ringen ökar toppfarten yterst lite på slider. Endast någon km/h men den stryper!
Så köp ett stage6 pro replica eller zx. De e lÅgvarviga rör som levererar en topp på 65-70 med rätt vikter och de ger dig ett gott bottemdrag också! Stuntrör. Så köp dig ett par 5 gramsvikter kanske, ett rör och ett åar koppöingsfjädrar som e 35% så har du en goo setup!