Derbi drd sprutar bensin från förgasaren

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Dave9797
Elmoped

Derbi drd sprutar bensin från förgasaren

Inlägg av Dave9797 »

Hej behöver hjälp med min Derbi drd
Har en 17,5 förgasare tror jag men hur som helst så ran det bensin från förgasaren, trodde det var packningen i flöter skålen med det var det inte . När jag öppnade så ramlade den vita grejen som är längst ner i förgasaren så la tillbacks den med det prutar bensin ändå. Förgasaren ligger i bensinbad nu ska sätta ihop den imorgon. Men det ran även bensin rakt från bensinslangn är jag öppnade :/

Vad har hÄnt ? har alldrig haft detta problemet innan ?
[/i]
Hampu
Avstängd

Re: Derbi drd sprutar bensin från förgasaren

Inlägg av Hampu »

Dave9797 skrev:Hej behöver hjälp med min Derbi drd
Har en 17,5 förgasare tror jag men hur som helst så ran det bensin från förgasaren, trodde det var packningen i flöter skålen med det var det inte . När jag öppnade så ramlade den vita grejen som är längst ner i förgasaren så la tillbacks den med det prutar bensin ändå. Förgasaren ligger i bensinbad nu ska sätta ihop den imorgon. Men det ran även bensin rakt från bensinslangn är jag öppnade :/

Vad har hÄnt ? har alldrig haft detta problemet innan ?
[/i]
''Men det ran även bensin rakt från bensinslangn är jag öppnade :/ '' Menar du att det rann bensin från slangen som kommer från tanken när du drog ut den från förgasaren eller?

Säker på att du la tillbaka ''den vita grejen'' rätt? I min förgasare så måste man ha en liten metallpinne och en skruv för att sätta fast den och antar det det är ditt problem (att den inte satt som den skulle)
Dave9797
Elmoped

Inlägg av Dave9797 »

La tillbacks det rätt la den där lila nål grejern rakt i genom samt den andra skruv saken rakt upp,
Tog bara bort bensin slangen som var till förgasaren
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Dave9797 skrev:La tillbacks det rätt la den där lila nål grejern rakt i genom samt den andra skruv saken rakt upp,
Tog bara bort bensin slangen som var till förgasaren
Den slangen ska det rinna bensin från! Men innan du tar bort den så ska du stänga av bensinkranen/strypa den på något annat sätt :)
Dave9797
Elmoped

Inlägg av Dave9797 »

jo det vet jag , Men ska det verkligen spruta ut bensin om man inte stänger av ?
Dave9797
Elmoped

Inlägg av Dave9797 »

det sprutar ju ut från den vita saken där skruven sitter fast allt sitter rätt
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Dave9797 skrev:det sprutar ju ut från den vita saken där skruven sitter fast allt sitter rätt
stängde du av bensinkranen och tömde förgasaren innan du öppnade? Ifall du inte gjorde detta så ska det fortfarande rinna bensin där :)
Skriv svar