Någon som är sugen på att få tänka lite?
Det är så att jag har ett problem med min Drd Pro som gör att den stannar, har försköt att kolla vilka varvtal och hastigheter den stannar i men det varierar från gång till gång. Dock så har jag märkt att den dör för det mesta i 6:an då jag maxar den, den stannar även ibland när jag växlar ner. Tendensen är oftast att när jag maxar den ligger i 60-70 km/h så går den ner i varvtal och hastigheten sänks till exakt 51 km/h det låter då som att jag ligger i en för hög växel och växlar då givetvis ner men då stryper den säg direkt. Jag har även testat att låta den rulla med indragen koppling sen släpper jag den efter cirka 20-30 meter för att den blir det som att springa igång den. Finns även fall då den bara bryter vid 60-70 km/h utan att sänkas i fart, om jag bromsar in efter den har strypt sig så går det ej att kicka eller springa igång den på ca 2-5 min. Jag skulle vilja veta om någon har haft detta problemet och även vad ni gjort åt det!
Tack på förhand!
Mvh Joel.
Börja med att koppla ur dödarknappen. Den kan kortsluta, vilket gör att motorn går illa eller dör helt. Hade det problemet på min pro en gång i tiden.
Hjälper inte det är det problem nummer två, då är det något i förgasaren. Det slutade med att jag bytte hela förgasaren på min men det är troligen något med flottören som börjar tjalla så nivån blir låg i flottörhuset, alternativt något skit i en kanal.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
TAck för snabbt svar, min kompis trodde det var el fel på den men jag har somsagt ingen anning. Har redan kollat flödaren och den funkar som den ska och vi ränsade ut skit som låg i där men den fortsatta göra på detta sättet. Jag vet inte vad felet kan vara då.. :/
hade liknande problem med min pro, problemet var då att det blev undertryck i tanken så bensinen det kom ingen bensin igen. Löste det genom att borra hål i tanklocket och limma dit en bensin slang. Både funkar och ser bra ut.
"Fuck You I Ride A Derbi"
Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
bensinskalle skrev:Vilket, tanken eller dödarknappen?
Jag menade awwwe, men det är så att min moppa har ingen dödar knapp utan jag skulle koppla in ett dödmansgrepp föra veckan. Där sitter annars igen dödare på min. Den har gått dåligt innan vi installera den oxå :/
Jag menade awwwe, men det är så att min moppa har ingen dödar knapp utan jag skulle koppla in ett dödmansgrepp föra veckan. Där sitter annars igen dödare på min. Den har gått dåligt innan vi installera den oxå :/
pallar inte ta en bild och sen ladda upp, jag läste faktiskt här på forumet om någon annan som hade samma problem och han löste det på det viset jag sa.
"Fuck You I Ride A Derbi"
Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
pallar inte ta en bild och sen ladda upp, jag läste faktiskt här på forumet om någon annan som hade samma problem och han löste det på det viset jag sa.
Jag tror jag hittade problemet, dels var det det du sa men även bensinkranen var i sönder så ska beställa en ny sån. Tack så mycket för hjälpen!