2 små frågor..

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
henric92
Henke!

2 små frågor..

Inlägg av henric92 »

Fråga 1: Jag har köpt en koso mätare (varv, Temp.) var sätter jag temp mätaren? den man sätter på kylar slangen?
från cylindern till kylaren eller från kylaren till blocket?

fråga2 : hörde nån gång en moppe skar pga han inte luftat kylar systemet??? WTF? berätta plz!

kommer nog på fler frågor ;D men inte just nu

tack på förhand
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

fråga 1: ingen anning

fråga 2: WTF har aldrig hørt om kylsystemet ær ju alltid luftat nær man luftar nån så måste det ju vara ett lufttæt slutet system men kylningen ær absolut inte luft tætt
Joz
Svårstartad skrothög

Inlägg av Joz »

Fråga1: det kvittar bara den är nonstanns vattnet är ju imprencip likavarmt överallt, men lättast borde ju vara att sätta den från cylindern till kylaren, jag satte min mellan blocket och kylaren, det blev jättebra.

Fråga2: asså det du kan göra för o vara på säkra sidan att vattnet kommer runt överallt är att när du hällt i vattnet i kylarbehållaren uppe till vänster på mopeden, så tar du och sätter läpparna och blåser som fan så gubblar det och åker ner vatten i systemet , gör så några gånger och fyll på vatten och kolla så det är rätt mängd.
Sen så temperaturen ska väl ligga på ca 60-80 grader när du kör.
Användarens profilbild
henric92
Henke!

Inlägg av henric92 »

TACK :D :D nu vet jag!
Joz skrev:Fråga1: det kvittar bara den är nonstanns vattnet är ju imprencip likavarmt överallt, men lättast borde ju vara att sätta den från cylindern till kylaren, jag satte min mellan blocket och kylaren, det blev jättebra.

Fråga2: asså det du kan göra för o vara på säkra sidan att vattnet kommer runt överallt är att när du hällt i vattnet i kylarbehållaren uppe till vänster på mopeden, så tar du och sätter läpparna och blåser som fan så gubblar det och åker ner vatten i systemet , gör så några gånger och fyll på vatten och kolla så det är rätt mängd.
Sen så temperaturen ska väl ligga på ca 60-80 grader när du kör.
Användarens profilbild
henric92
Henke!

Inlägg av henric92 »

fax110 skrev:fråga 1: ingen anning

fråga 2: WTF har aldrig hørt om kylsystemet ær ju alltid luftat nær man luftar nån så måste det ju vara ett lufttæt slutet system men kylningen ær absolut inte luft tætt
ok!
Låst