Stulen moped Årsta, Stockholm - PIAGGIO TYPHOON

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
petrolpants
Elmoped

Stulen moped Årsta, Stockholm - PIAGGIO TYPHOON

Inlägg av petrolpants »

Bild

Svart Piaggio Typhoon, Klass 2 - 30 moppe
3:e mopeden vi blir av med på denna adress.. :(

Från polisrapporten:

Särskilda kännetecken:
Svart toppbox, vitt cirkelformat klistermärke på vänster sida med bokstäverna AGV

Land: Sverige
Län: STOCKHOLMS LÄN
Gatunamn: EKLÅNGSVÄGEN

Beskrivning av händelsen
Stulen någon gång mellan klockan 21:00-06:30. Mopeden stod fastlås i en lyktstolpe med kättinglås som var uppklippt, samt styrlåset. Det är tredje mopeden som vi får stulen vid den här adressen.
sweeken
Avstängd

Re: Stulen moped Årsta, Stockholm - PIAGGIO TYPHOON

Inlägg av sweeken »

petrolpants skrev:Bild

Svart Piaggio Typhoon, Klass 2 - 30 moppe
3:e mopeden vi blir av med på denna adress.. :(

Från polisrapporten:

Särskilda kännetecken:
Svart toppbox, vitt cirkelformat klistermärke på vänster sida med bokstäverna AGV

Land: Sverige
Län: STOCKHOLMS LÄN
Gatunamn: EKLÅNGSVÄGEN

Beskrivning av händelsen
Stulen någon gång mellan klockan 21:00-06:30. Mopeden stod fastlås i en lyktstolpe med kättinglås som var uppklippt, samt styrlåset. Det är tredje mopeden som vi får stulen vid den här adressen.
Att asen inte kan låta bli andras saker, extra konstigt när det är tredje mopeden och fastkedjad och inte en speciellt dyr/ovanlig moped, bor du på ett undanskymt ställe/nära mycket knarkare
petrolpants
Elmoped

Inlägg av petrolpants »

sweeken skrev:
Att asen inte kan låta bli andras saker, extra konstigt när det är tredje mopeden och fastkedjad och inte en speciellt dyr/ovanlig moped, bor du på ett undanskymt ställe/nära mycket knarkare
Njaaa, jag vet inte. Kanske?
Jag som ändå behöll packboxen på för att göra den så "osexig" som möjligt.

Skittrist, bara trafikförsäkring också. Då helförsäkring + självrisk hade kostat mer än moppen.
benqipowaa
Elmoped

Inlägg av benqipowaa »

petrolpants skrev:
sweeken skrev:
Njaaa, jag vet inte. Kanske?
Jag som ändå behöll packboxen på för att göra den så "osexig" som möjligt.

Skittrist, bara trafikförsäkring också. Då helförsäkring + självrisk hade kostat mer än moppen.
Vet precis hur det är, det suger så jävla hårt. Två mopeder har dom jävlarna tagit från mig. En gång inne i stan, så susa någon invandrarunge förbi i 70 km/h precis förbi mig. Andra gången var nyss (3 månader sen) i mitt garage. Pundare har vi nu förstått att det är då dom har brytit sig in i bilar och tjuvat kameror osv. Även igår blev min morsas vinterdäck stulna, i 10 år har dom stått där utan att en jävel har brytt sig. (Nyinflyttade tjuvar tror vi det är) Därför ställer jag min Moped inne i min lägenhet nu, en jävligt go känsla, då slipper man känna sig så otrygg hela tiden.

Kom ihåg att låsa dörren bara, annars är la dom där igen.. Aldrig heller haft stöldförsäkring, det är helt enkelt inte värt på en gammal klass 2 moped.. Självrisken och försäkringen blir mycket dyrare somsagt. Hoppas du hittar den.. :/

EDIT. Ett stort lås stoppar då fan inte dom pundar-tjuvarna heller, dom har alla verktyg för att bryta upp det. På min moppe hade dom sågat upp både kedjelåset och skivbromslåset med en batteridriven vinkelslip (vilket vem som helst kan köpa för ett par hundra i detta korkade land)
Senast redigerad av benqipowaa den 22 maj 2014, 13:49, redigerad totalt 1 gånger.
Stunta med moped hihi
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket

Inlägg av rärox »

Jävligt tråkigt, skall hållas utkik efter denna, både på annonssidor och ute!
Men i Årsta kan jag förstå att saker blir snott då det är ett lite pundigt ställe..
(Säger jag som bor i Bålsta och i det pundigaste området här, har haft 3 knarklangare som bott bredvid mig vid olika tillfällen, men det enda som har blivit snott är en rostig cykel när jag var typ 3..)
Skriv svar