Tja, ska köpa ett metrakit thrower i veckan. Grejen är den att jag egentligen inte får trimma, men röret levereras med plugg och då går farsan med på det. Hittentills har jag satt på ett 15 kugg drev fram men har kvar 65 bak. (han vet inte om framdrevet) och jag har ett sportluftfilter (vilket han känner till). Jag tänker nog rycka pluggen om ett tag men har hört att om jag inte byter bakdrev så kommer jag inte få särskilt hög topp. Vill ju gärna ha 75-80 typ :/ Och byter jag bakdrev syns det ju och då ser farsan Tror ni jag kommer ha dåligt topp med denna "setup"? och finns det något annat jag kan göra förutom att byta bakdrev och som är diskret för att få upp den i 75-80?
Jag har en Derbi Senda xtreme
Tacksam för svar
Asså ditt drev kommer ju dra ner toppen rätt rejält. Tror den kommer gå 70 med din setup nu kanske.
Dock tycker jag du ska låta bli att trimma om far din inte gillar det.
Det kan väl inte vara många farsor som faktiskt gillar att sonen trimmar?
Trimma på i smyg som många andra Du har så stort framdrev så det blir nog inte så farlig toppfart iaf! Det mest osynliga och bästa trimmet är att sätta på en ny cylinder, ex. Airsals 70cc, drar du pluggen och kör med den cylindern låter den inte så värst högt och din toppfart blir minst 80
Asså ditt drev kommer ju dra ner toppen rätt rejält. Tror den kommer gå 70 med din setup nu kanske.
Trimma på i smyg som många andra Du har så stort framdrev så det blir nog inte så farlig toppfart iaf! Det mest osynliga och bästa trimmet är att sätta på en ny cylinder, ex. Airsals 70cc, drar du pluggen och kör med den cylindern låter den inte så värst högt och din toppfart blir minst 80
Haha precis, ligga o puttra i 50 suger ju.. Okej! Syns inte cylinderbyte särskilt mycket då?
Menade att ens föräldrar tycker det är okej och har sett till så deras barn vet konsekvenserna. Plus att många föräödrar kanske inte tycker deras barn är mogna nog att köra trimmat. Ser många som fackon viner förbi alldeles för fort och hänsynslöst.