Rieju SMX HJÄLP AKUT GÅR SEGT

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
FezoN
Elmoped

Rieju SMX HJÄLP AKUT GÅR SEGT

Inlägg av FezoN »

Jo, det är så att jag har en Rieju Smx Power up -07 som går väldigt segt (~45km/h)

Iallafall så tänkte jag dra pluggen men så läste jag lite och tydligen så kan min moped ha en ECU strypning? Hur gör man så att den går snabbare? Hjälp. Ps, har läst om gameboy och att borra, de verkar bara skit.
Användarens profilbild
Freppefreak
Svårstartad skrothög

Inlägg av Freppefreak »

Tjena, ECU boxen är känd för att vara brutalt jobbig. Men det finns några på forumet som vet hur man borrar den. Annars kan du bara testa att ta bort pluggen i delningen på röret. Om du tar bort den glöm inte att byta munstycken

Lycka till :)
Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög

Re: Rieju SMX HJÄLP AKUT GÅR SEGT

Inlägg av Fillew97 »

FezoN skrev:Jo, det är så att jag har en Rieju Smx Power up -07 som går väldigt segt (~45km/h)

Iallafall så tänkte jag dra pluggen men så läste jag lite och tydligen så kan min moped ha en ECU strypning? Hur gör man så att den går snabbare? Hjälp. Ps, har läst om gameboy och att borra, de verkar bara skit.
Testa att plugga ur och se om den fortfarande stryper då! Jag har ecu på min MRT och den ströp när jag hade pluggen i, men när jag tog bort pluggen så slutade den att strypa! (så ecu boxen är inte speciellt stark med andra ord) Sen testade jag att sätta tillbaka pluggen och nu stryper den inte alls ;)
Alternativt så kan du borra eller byta ut hela tändsystemet mot någon gammal moppe som har CDI.

Här finns en guide om du vill borra ;)
[spoiler]

Bild[/spoiler]
Du är ful, jag är full men imorgon är jag nykter :D
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Ändra rubriken illa kvickt. Finns inget med din fråga som är akut
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar