yamaha slider går konstigt :( behöver hjälp !

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Slideradde
Elmoped

yamaha slider går konstigt :( behöver hjälp !

Inlägg av Slideradde »

Tjenare min yamaha slider började gå dåligt av okänd anledning så skulle behöva lite hjälp

VIDEO https://www.youtube.com/watch?v=3v_fDjtbJf0

jag såg att en kabel var skadad för att den log har legat lite mot röret om de kan vara problemet altså !

tack på förhand !
Användarens profilbild
Westman15
Svårstartad skrothög

Inlägg av Westman15 »

Låter som soundtracket i en skräckfilm, tycker du ska va nöjd med vad du åstadkommit! :D
Relativt kunnig, men ingen expert.
Slideradde
Elmoped

Inlägg av Slideradde »

Westman15 skrev:Låter som soundtracket i en skräckfilm, tycker du ska va nöjd med vad du åstadkommit! :D
Problemet är att jag inte kommer någon stans :(
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Ungefär sådär lät en av mina gamla mopeder när förgasaren var full med skit och den inte fick tillräckligt med soppa. Föreslår att du kollar enkla saker först.

* Förgasare (kolla så allt sitter som det ska, kolla om det är massa skit inuti förgasaren om ja, gör rent med bensin)
* Tjuvluft (kolla runt insug, luftburk/filter osv)
* Tändstift (om du tycker det ser rent ut, lägg det i lite bensin en stund i alla fall så blir det antagligen lite renare :roll:)

Hur går den om du kör med den? Tycker personligen det är lättare att avgöra fel på så vis.
Bild

Jag är odödlig
Slideradde
Elmoped

Inlägg av Slideradde »

ktm_danielsson skrev:Ungefär sådär lät en av mina gamla mopeder när förgasaren var full med skit och den inte fick tillräckligt med soppa. Föreslår att du kollar enkla saker först.

* Förgasare (kolla så allt sitter som det ska, kolla om det är massa skit inuti förgasaren om ja, gör rent med bensin)
* Tjuvluft (kolla runt insug, luftburk/filter osv)
* Tändstift (om du tycker det ser rent ut, lägg det i lite bensin en stund i alla fall så blir det antagligen lite renare :roll:)

Hur går den om du kör med den? Tycker personligen det är lättare att avgöra fel på så vis.

Jag kommer ingen stans x)

Förgasare rengjord inge tjuvluft eller smutsigt tändstift men det kanske kan vara den där kabeln som har fått sig en smäll
Slideradde
Elmoped

Inlägg av Slideradde »

eller vad tror ni ?
Skriv svar