Kicken Paja

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
noaheng
Elmoped

Kicken Paja

Inlägg av noaheng »

Okej nu hände något väääldigt segt. Efter en liten wheeli träning så stannade jag varvade lite stänger av moppen. Skulle kolla mobilen. Sedan när jag ska kicka så går själva kicken sönder. Den börjs inte eller något men den går hela vägen ned.

När jag testar igen med hoppningar att de ska funka så gör de det men de låter som i helvete. Det verkar som dreven och fjädringen eller det som är där inne har gått sönder och allt funkar och så men de låter inget bra :/

Håller på med att ladda upp ett ljud klip som vänta på den

Edit Här är linken till klippet [youtube] http://www.youtube.com/watch?v=olSOdJkONBo[/youtube]
Användarens profilbild
Calle111
Elmoped

Inlägg av Calle111 »

går kicken tillbaka av sig själv? isf är det kickfjädern det är fel på
iaf, bara att öppna upp kopplingskåpan och kolla så allt sitter rätt finns säkert bilder här nånstans på forumet hur Derbi motorn ska se ut under kopplingskåpan
jag tycker det låter gott.
noaheng
Elmoped

Inlägg av noaheng »

ja den åker inte tillbaka :/ och hur kan du tycka att det låter gott :O ? jovisst motorn låter bra men det andra ljudet som typ låter som en kula typ :S
Användarens profilbild
Calle111
Elmoped

Inlägg av Calle111 »

noaheng skrev:ja den åker inte tillbaka :/ och hur kan du tycka att det låter gott :O ? jovisst motorn låter bra men det andra ljudet som typ låter som en kula typ :S
haha jag tycker allt låter gott
men då är det kick fjädern som är trasig/sitter fel. bara att tömma motorn på olja och öppna och fixa det!
noaheng
Elmoped

Inlägg av noaheng »

kan jag typ inte typ slå på den eller något någon sista minut lösning? vill gärna ta moppen till skolan
Användarens profilbild
Calle111
Elmoped

Inlägg av Calle111 »

noaheng skrev:kan jag typ inte typ slå på den eller något någon sista minut lösning? vill gärna ta moppen till skolan
kan du inte dra upp kicken för hand så kuggarna slutar ligga an?
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög

Inlägg av Betamekk »

Bara att dra upp kicken, låsa den och sedan rullstarta. Kunde inte se på videon dock.
- "Gasa tills det rasar"...
- " Vafan det verkar onödigt!!"
Skriv svar