Lifan 150 växellåda

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp

Lifan 150 växellåda

Inlägg av drd håkan »

tjena, hatt lite problem med växellådan på fiddyn.

om man kollar på produkt bilden för växellådan här så fattar jag inte riktigt ?

om vi tar den nedersta axeln borde inte drevet längst till vänster sitta ihop med det andra drevet så den hakar i det andra drevets piggar ?

Bild

undrar det samma med den översta axeln drev där jag målat:)

mvh william
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Förstår inte riktigt vad du menar. De flyttbara dreven "i mitten" flyttas i sidled för att lägga i de olika växlarna, när t.ex. drevet längst till höger ska användas så flyttas "mittdrevet" åt det hållet och kopplar ihop med högra drevet.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp

Inlägg av -ReM- »

Dreven är på axlarna rörliga (vissa av dreven) som exempelvis det stora drevet på den undre axeln.
Du behöver knappast oroa dig för det, har ÅF sagt att axlarna ska passa till din motor så gör den det, i annat fall har du rätt att få en ny utan vidare då du blivit lurad av företaget.
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Skriv svar