Hejsan! Har mekat som satan idag och får fortfarande inte min koppling att fungera som den ska.
Allt började med att vi var ute och körde och helt plötsligt la kopplingen av, den blev helt slapp så jag tänkte att vajern var av ( det var exakt som om att vajern hade gått av )
Jag pallrar mig hem och var övertygad om att vajern var av alltså klipper jag av i ena ändan vid nippeln, men det visar sig att den jäveln var som ny.
Då måste det ju vara nåt annat som var fel. Tog loss lameller och fjädrar, jag hade känt redan innan att mina kopplingsfjädrar hade börjat slira lite igen.
Lamellerna var i ok skick och fjädrarna var ganska slitna så jag beställde hem ett helt nytt lamellkit av märket stylepro, racefjädrar och en ny kopplingsvajer osv.
Jag fick hem allt och monterade det, dock så tog inte kopplingen. Var tvungen att plocka ner kopplingen igen och satte ihop det ännu en gång, denna gången kontrollerade jag att kopplingen fungerade, sätter ihop och bråkar som tusan med kickfjädern som är standard men sedan fungerar ej kopplingsfan ändå.
Plockar ner ännu en gång, tömmer oljan och allt och letar efter fel, hittar inget uppenbart fel och sätter ihop allt igen när jag kände att kopplingen fungerade och tryckte ut som den ska, dock vet jag ej hur långt fjädrarna osv ska tryckas ut. Det ser inte ut som att de trycks ut jättelångt men 0,5-1cm.
Dock så fungerade kopplingen i ca 5 minuter sen så började den ta sämre och sämre och sedan ingenting.
Vad kan felet vara? Jag skriver väl som en uteliggare men hoppas ni kan sätta er in i min situation och fatta vad jag menar.
Mvh