Ser inte riktigt varför en drac skulle vara mer sönder körd än en t.ex Derbi eller aerox. Ser och går den skit så märker du ju det.benqipowaa skrev:Vivacity är skitbilliga och jävligt bra kvalité. Rieju drac är väl någorlunda bra.. Men om du kollar twostroke sidan på facebook så är det säkert 50% av alla som har något problem med sin moppe Rieju drac. Sen är dom gamla och oftast helt sönderkörda. Skulle nog inte valt Rieju om du inte hittar en jäävligt fin men det får du ingen för 5000 :/
Drar man pluggen (som förövrigt brukar vara lättare att göra på AM6 rören) så går dessa motorerna lika bra...sweeken skrev:Köp Derbi (sm,r,drd) dem går bäst orginal (finns något till ganska ovanligt märke som går liknande) håller bra och snygga
Tex en org Rieju rxx går helt jävla värdelöst orginal (varit och kollat på 2 kom knappt upp i 45 i en nerförsbake och sen planmark (maxada ca 45)
Medans en alla Derbi jag kört gått ca 55 med mycket bättre acceleration)
Och som "bevis" mot någon Rieju pojk som kommer hitta på att jag ljuger så är Derbi reggade med 4 och 3 kW medans AM6 mopederna 1 och 2kw (1kw = 1,36hk)
EDIT det finns någon enstaka AM6 med 3kw
Ett tips är att provköra en Derbi och en Rieju som båda är org och ej varit trimmade
Ja, men om man ska ha original spelar det ingen roll, fast om man avstrypa mopeden så en AM6 altid/oftast lättare, sen ska tydligen AM6 gå lite bättre trimmad och ostrypt. (Derbi har ju både blindrör och katalysator i avgasröret, så mycket drygare att urplugga, fast en Derbi jag hade en gång hade faktiskt en bricka i mynningen)rexzo skrev:Drar man pluggen (som förövrigt brukar vara lättare att göra på AM6 rören) så går dessa motorerna lika bra...sweeken skrev:Köp Derbi (sm,r,drd) dem går bäst orginal (finns något till ganska ovanligt märke som går liknande) håller bra och snygga
Tex en org Rieju rxx går helt jävla värdelöst orginal (varit och kollat på 2 kom knappt upp i 45 i en nerförsbake och sen planmark (maxada ca 45)
Medans en alla Derbi jag kört gått ca 55 med mycket bättre acceleration)
Och som "bevis" mot någon Rieju pojk som kommer hitta på att jag ljuger så är Derbi reggade med 4 och 3 kW medans AM6 mopederna 1 och 2kw (1kw = 1,36hk)
EDIT det finns någon enstaka AM6 med 3kw
Ett tips är att provköra en Derbi och en Rieju som båda är org och ej varit trimmade