
Setup:
urpluggat orginalrör
10/52
114 muunstycke
Toppar runt 65-70 vill få ner den till typ 55

Skruva på förgasaren så den går dåligt (testa flera varv på skruvarna så kan du lätt få det att gå dåligt)gurra88 skrev:Har en beta rr50 06 och undrar om det finns nått sätt att sänka toppfarten?utan att göra nått med röret och drevningen.
Setup:
urpluggat orginalrör
10/52
114 muunstycke
Toppar runt 65-70 vill få ner den till typ 55
Luftskruven? sliter det nått på motorn?sweeken skrev:Skruva på förgasaren så den går dåligt (testa flera varv på skruvarna så kan du lätt få det att gå dåligt)gurra88 skrev:Har en beta rr50 06 och undrar om det finns nått sätt att sänka toppfarten?utan att göra nått med röret och drevningen.
Setup:
urpluggat orginalrör
10/52
114 muunstycke
Toppar runt 65-70 vill få ner den till typ 55
bara onödigt att göra förgasaren felinställd då kan den dra onödigt mycket soppa/skada motorngurra88 skrev:Luftskruven? sliter det nått på motorn?sweeken skrev:Skruva på förgasaren så den går dåligt (testa flera varv på skruvarna så kan du lätt få det att gå dåligt)gurra88 skrev:Har en beta rr50 06 och undrar om det finns nått sätt att sänka toppfarten?utan att göra nått med röret och drevningen.
Setup:
urpluggat orginalrör
10/52
114 muunstycke
Toppar runt 65-70 vill få ner den till typ 55
Fast skruv i handtaget kan polisen märka lättare än tex att förgasaren är oinställd (visst dem märker det men dem tror nog inte att den är trimmad isåfall.). Fast fattar inte varför han ska ha ostrypt men vill att den ska gå orginal, bara att sätta dit en plugg)-ReM- skrev:Som föregående talare säger, skruv i gashandtaget lär vara mest effektivt.
Att fucka upp förgasaren låter dumt, och att permanent köra med blackbox lär inte heller vara det optimala alternativet.
Alternativt kanske du kan byta till en mindre förgasare om det är för permanent bruk du söker.