blackbox vattentät?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
gustav28
Elmoped

blackbox vattentät?

Inlägg av gustav28 »

En blackbox tål väl vatten samt switchen? ? Vilket ställe tycker nu det är bäst att sätta blackboxen och switchen? , Derbi Senda r
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Ossian »

Ett bra ställe för att gömma switchar är i hålen som det är tänkt att den man sjussar ska ha händerna i, själva blackboxen gömmer du med fördel under sadeln eller omkring motorn :D
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Var kreativ!
Bakom hålet för batteriet har du också ett hål. Släng ner blackboxen där. Ingen kan se in där. Switchen tycker jag du sätter någonstans runt framkåpan så den är lätt åtkommlig för dig som förare. Idén om att ha den där passagerare har händerna var inte dålig. dock måste du lite "casually" flytta handen dit när polisen stoppat dig och du står still.
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
sweeken
Avstängd

Inlägg av sweeken »

Du vet att blackbox märker polisen hur lätt som helst....
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Ossian »

sweeken skrev:Du vet att blackbox märker polisen hur lätt som helst....
Nu var det ju inte dess effektivitet han frågade om utan om den var vattentät och var han borde placera den. :) Vad jag förstod av texten så verkar han redan ha köpt den också så då spelar det ingen roll :D
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
sweeken
Avstängd

Inlägg av sweeken »

Ossian skrev:
Nu var det ju inte dess effektivitet han frågade om utan om den var vattentät och var han borde placera den. :) Vad jag förstod av texten så verkar han redan ha köpt den också så då spelar det ingen roll :D
Ja det har du väl rätt med, Men (Tony erving-style) iochmed att han funderar på placering vill han kanske att den inte ska synas av tex polisen och borde då veta att blackboxar är en väldigt dåligt sätt att behålla körkortet, (finns inget bra förutom att ha laglig moped)
gustav28
Elmoped

Inlägg av gustav28 »

Polisen märker väl fan inte blackbox om dom inte ser mig köra i 80 och sen när dom testar så gör den 45
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Ossian »

sweeken skrev:
Ossian skrev:
Ja det har du väl rätt med, Men (Tony erving-style) iochmed att han funderar på placering vill han kanske att den inte ska synas av tex polisen och borde då veta att blackboxar är en väldigt dåligt sätt att behålla körkortet, (finns inget bra förutom att ha laglig moped)
Jo det stämmer såklart :D

@gustav28: jo enligt de flesta jag har hört så är det inte ett särskilt realistiskt varvstopp så om polisen har koll på vad den håller på med så lär de märka :(
gustav28
Elmoped

Inlägg av gustav28 »

Duger om man har gianelli 2t och stryper den innan den drar, då blir det som gianelli med plugg😊
Skriv svar