speedight 2 svår!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Piilola
Elmoped

speedight 2 svår!

Inlägg av Piilola »

Tjena! Skulkr behöva hjälp med mig speedfight 2. Har sökt men hittar inget!
Hur som helst så bytte jag cylinder kolv och tåndstift för ca 1 månad sen, och den har funkat klockrent fram till någon dag sen nät jag skulle åka iväg. Jag kom en bit sen dog den, sedan kicka jag och var svår startad sedan starta den och dog efter ca 5 sekunder och va så flera gånger om. Nu vill den knappt starta på kicken men tar jag bort variator kåpan och springer igång den med skruv mm så startar den men dör efter ca 5 sekunder. Och nät den är igång så hår den som vanligt. Så vore jävligt trevligt om man kumde få lite tips och hjälp om vad de kan med störst chans vara. Tacksam för svar.
MVH piilola
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

gnista/komp/bensin?

vad saknar den? bytte du till trim cylinder? ställde du in förgasaren ?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Piilola
Elmoped

Inlägg av Piilola »

den har gnista eftersom den startar ettag ibland. komp har den. soppa får den.

bytte till nytt orginal kit. förgasaren är inställd. sitter effektrör på, stage6 koppling, andra tryck och kopplingsfjädrar.
rego
Elmoped

Re: speedight 2 svår!

Inlägg av rego »

Piilola skrev:Tjena! Skulkr behöva hjälp med mig speedfight 2. Har sökt men hittar inget!
Hur som helst så bytte jag cylinder kolv och tåndstift för ca 1 månad sen, och den har funkat klockrent fram till någon dag sen nät jag skulle åka iväg. Jag kom en bit sen dog den, sedan kicka jag och var svår startad sedan starta den och dog efter ca 5 sekunder och va så flera gånger om. Nu vill den knappt starta på kicken men tar jag bort variator kåpan och springer igång den med skruv mm så startar den men dör efter ca 5 sekunder. Och nät den är igång så hår den som vanligt. Så vore jävligt trevligt om man kumde få lite tips och hjälp om vad de kan med störst chans vara. Tacksam för svar.
MVH piilola
kolla efter skit i förgasaren och tanken. kolla så att tändstiftet inte är sotigt (blå gnista), kolla komp (ska ligga runt 9-10). varvar den mycket när den väl startar?
speedfight doktorn
Skriv svar