Du kan ju börja med att kolla hur tänstiftet ser ut,Sök i tidigare tråd hur du skall köra din moppe för att sedan kolla stiftet,ev kan du kanske behöva byta upp dej i munstyckesstorlek.Men detta är så väldigt olika vad man har för moped samt förgasare.Förmodar att du inte varit så dum att du tagit bort luftburksstrypningen?? Detta ger nästan bara negativa effekter på en orginalcylinder.Orginalcylinder samt luftens tillströmmning är noga uträknat från fabrik.Den optimala blandningen är 1del bensin samt 14delar luft,detta är absolut det bästa.Nu är det sällan man får till detta hemma i garaget utan flödesmätning osv.
Men börja som sagt med att kolla vad ditt tändstift har för färg/status.Återkom sedan så får du säkert många bra tips
Plugga ur den helt och ställ in den till 100% i varren och förgasaren så är det lugnt !
Lennart..... Jag har aldrig varit med om att en moppe går sämre med luftpluggen dragen...Det är en strypning och den ska bort! Med dragen luftplugg och rätt inställd förgasare så har den mkt bättre axx än med luftpluggen i!
//Holma