Tja! Idag när jag körde hem från en polare började det ryka så in i helvete från mitt avgasrör. Även när jag drog fullgas då så sluta den varva eller om jag var i för höga varv sluta den också varva. Vilket den aldrig gjort innan. (Det med höga varv då, det andra har hänt innan.)
Vet någon varför det är såhär eller är det för att den är kall? Tycker dock det är konstigt då den aldrig bolmat ut rök innan. Kan även till lägga att jag inte kört på runt en månad då den varit halvt nerplockad.
GreenBerriez skrev:Tja! Idag när jag körde hem från en polare började det ryka så in i helvete från mitt avgasrör. Även när jag drog fullgas då så sluta den varva eller om jag var i för höga varv sluta den också varva. Vilket den aldrig gjort innan. (Det med höga varv då, det andra har hänt innan.)
Vet någon varför det är såhär eller är det för att den är kall? Tycker dock det är konstigt då den aldrig bolmat ut rök innan. Kan även till lägga att jag inte kört på runt en månad då den varit halvt nerplockad.
Nja egentligen ska det bli så. Men på min moppe var det likadant dvs den rykte mycket men nivån blev inte lägre.. Trots att den var sprucken. Men öppna upp topplocket och kolla
Fillew97 skrev:Nja egentligen ska det bli så. Men på min moppe var det likadant dvs den rykte mycket men nivån blev inte lägre.. Trots att den var sprucken. Men öppna upp topplocket och kolla
Fillew97 skrev:Nja egentligen ska det bli så. Men på min moppe var det likadant dvs den rykte mycket men nivån blev inte lägre.. Trots att den var sprucken. Men öppna upp topplocket och kolla
Vad händer om man kör med söndrigt topplock för länge?
Fillew97 skrev:Nja egentligen ska det bli så. Men på min moppe var det likadant dvs den rykte mycket men nivån blev inte lägre.. Trots att den var sprucken. Men öppna upp topplocket och kolla
Vad händer om man kör med söndrigt topplock för länge?
Fillew97 skrev:Nja egentligen ska det bli så. Men på min moppe var det likadant dvs den rykte mycket men nivån blev inte lägre.. Trots att den var sprucken. Men öppna upp topplocket och kolla
Vad händer om man kör med söndrigt topplock för länge?
då packningarna har gått i din cylinder så läker det vatten in i cylindern och den blir svårstartad + så kan den värmenypa då du kommer tappa kylarvatten som kokas upp och åker ut ur avgasröret.
sedan så har du ju mindre komp då med så den går sämre.
fixa det så fort som möjligt.
FreZz skrev:då packningarna har gått i din cylinder så läker det vatten in i cylindern och den blir svårstartad + så kan den värmenypa då du kommer tappa kylarvatten som kokas upp och åker ut ur avgasröret.
sedan så har du ju mindre komp då med så den går sämre.
fixa det så fort som möjligt.
Ska beställa en packning idag
Men det roliga med detta är att den fortfarande startar på första kicken och vattenivån rör inte på sig. Och testade köra till skolan idag och då rök det inte vitt eller så. Så tycker detta är skit konstigt enligt mig hahaha