MrAndersson skrev:Pröva att koppla bort högtalarkablarna, signalkablarna och bryt strömmen. Slå sedan på strömmen igen, lyser lampan då så är förmodligen steget trasigt. Lyser den inte så gör följande:
Kontrollerat så jorden är bra?
Mät vilken spänning du har på plintarna dit kablarna kommer på steget.
Du har inte missat och få in några kardeler vid inkoppling så du får kortis mellan kablarna?
Längesen du var här nu lillen!

Har prövat att koppla ur allt från steget, brutit strömmen och satt på det igen, utan resultat tyvärr. Jorden var det första jag kollade då jag är väldigt bekant med problem med just jordning, bara för o vara extra säker slipade jag ner allt också.
Har inte mätt någon ström någonstans då jag inte haft tillgång till en multimeter men det är väl antagligen det som kommer visa vad som är fel.
Har dock en teori om att + och - sladden till basen legat emot varandra då basen var urkopplad, men borde inte en säkring gå innan något annat i steget går sönder? D.v.s kan det gå sönder utan att en enda säkring går? Känns konstigt.
Jag har mina stunder här inne ska du veta, även om det oftast inte skrivs något
AndreWidestedt skrev:Kolla så inget kortsluts, om du kollat allt annat så äre nog steget som är bränt eller så kan de va basarna som spökar.
Sen så är GAS ganska känt för att vara dåliga budget steg, dom spelas sönder rätt lätt.
Jo det är väl antagligen bränt men borde som sagt inte åtminstone EN säkring gått då? Har 4st och alla är hela och fina.
Tyvärr delar jag inte den åsikten om GAS som många andra gör, GAS ger ofta riktigt bra ljud för schyssta priser. Sen att deras "budget" steg ger sig är väl inte så konstigt när dom kostar runt 1000kr. Tack för svaret annars men behåll gärna kritik angående mitt val av märke då det fungerat alldeles utmärkt i 2 år utan ett enda fel och spelar bättre än flera vänner som har dyrare märken och då är allt GAS utom stereo och kablage.