förgasare DT50R -06

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Svinken
Elmoped

förgasare DT50R -06

Inlägg av Svinken »

Tjenare var in till yamaha store och ville ha en flottörpackning dom sa där att det inte fanns packningar som såldes lösa. Så jag fick beställa hela flottörhuset :?: :?: men iaf så gjorde jag det och när den kom hem så var det ingen packning med i flottörhuset min fråga är då om det ens ska finnas en packning där. Jag har inte skruvat isär förgasaren så jag vet inte hur den ser ut inuti. Men ska det sitta en packning där. Det mesta logiska i mina öron iaf är ju om det ska sitta en packning som på denna bild http://www.twostrokerider.se/upload/bild_13_600.jpg http://www.twostrokerider.se/upload/bild_20_600.jpg

HJÄLP!
Användarens profilbild
Westman15
Svårstartad skrothög

Inlägg av Westman15 »

Går bra utan packning också, dellorto förgasare har inte heller packning.
Relativt kunnig, men ingen expert.
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Jag har för mig det ska sitta en gummi packning, men är lite osäker, kolla på easyparts.nl och deras sprängskisser!
Helt Räser
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped

Inlägg av niclaskallstrom »

Har själv en Yamaha DT50 -06 som jag fipplade med i vintras och bestyckade om osv...och svar till din fråga, JA det ska sitta en gummipackning där, gör det inte det är det lätt att det rinner ut bensin ur förgasaren! Finns att beställa en ny packning för typ 20kr på twostroke.se
Svinken
Elmoped

Inlägg av Svinken »

Okej :D Tyckte det var konstigt att inte yamaha store kunde sälja bara packningen löst.. och sen när man får hem hela flottörhuset så finns det ingen packningen med.. ska ringa och klaga imorn 8)
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Ossian »

Svinken skrev:Okej :D Tyckte det var konstigt att inte yamaha store kunde sälja bara packningen löst.. och sen när man får hem hela flottörhuset så finns det ingen packningen med.. ska ringa och klaga imorn 8)
Klaga som fan, de har ju lurat dig om det var packningen du ville ha :x
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
Användarens profilbild
Rasges
Svårstartad skrothög

Inlägg av Rasges »

Westman15 skrev:Går bra utan packning också, dellorto förgasare har inte heller packning.
De har de visste
Senast redigerad av Rasges den 7 maj 2014, 20:26, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RammeA »

Westman15 skrev:Går bra utan packning också, dellorto förgasare har inte heller packning.
dellorto förgasare har visst packning mellan förgasaren och flottörskålen.
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Dt har till och med dellorto förgasare :roll:
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped

Inlägg av niclaskallstrom »

DT50 -06 har en Dellorto 16mm PHBN förgasare och du ska kunna beställa en flottörpackning från Yamaha store, kunde själv beställa exakt vad jag ville till mig förgasare därifrån :)
Svinken
Elmoped

Inlägg av Svinken »

Var inte till yamaha store idag.. Fick betala tio kronor för packningen samt att jag fick 400 kr om jag lämmnade tillbaka flottörhuset!
Skriv svar