hittar inte effekten alltid

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Schweeere
Elmoped

hittar inte effekten alltid

Inlägg av Schweeere »

Tjena har en aerox med stage 6 pro replica, ligger jag runt 25-30 km/h så kommer aldrig effekten, förstår inte varför, gasar jag från 0 så hittar den effekten först och flyger as fort upp till max hastighet, men saktar jag ner och ligger mittemellan 25-30 så jobbar den sig sakta till 40 km/h ungefär när jag gasar igen och sen lommer effekten igen vid 45km/h, kan detta bero på tryckfjädern? Förgasaren är rätt inställd, oboybrunt tändstift och 3, 75g vikter, gula polini kopplingsfjädrar. All hjälp tar jag emot men kan detta bero på tryckfjädern eller inte? Vad tror ni? Ge mig förslag!
Användarens profilbild
Westman15
Svårstartad skrothög

Inlägg av Westman15 »

Det låter som att du har ett rör som ger effekt vid höga varv, kan det stämma?
Om den är lite trög i början men sedan när den börjar varva riktigt så kommer effekten, då har du ett sånt och ska inte vara orolig.
Relativt kunnig, men ingen expert.
Gasres97
Svårstartad skrothög

Inlägg av Gasres97 »

Tryckfjädern byter du endast om den slirar och de verkar den inte göra i din beskrivning.
Min hade lite svårt med återaccelerationen men då hade jag för tunga vikter men eftersom du har såppas lätta så tror kag knappast de kan bara de.
Är förgasaren rätt inställd så den får tillräckligt med soppa?
Schweeere
Elmoped

Inlägg av Schweeere »

Gasres97 skrev:Tryckfjädern byter du endast om den slirar och de verkar den inte göra i din beskrivning.
Min hade lite svårt med återaccelerationen men då hade jag för tunga vikter men eftersom du har såppas lätta så tror kag knappast de kan bara de.
Är förgasaren rätt inställd så den får tillräckligt med soppa?
Stiftet är oboy brunt och små blött så soppan är de inga problem med tror jag :S
Skriv svar