Sällsynt fel?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Melker2824
Elmoped

Sällsynt fel?

Inlägg av Melker2824 »

Slidern är inte sig själv längre...den gick fint några dagar nu efter vi bytt typ allt, sen, påväg hem från en kompis när det snöade så började den hacka när jag körde, sen helt plötsligt började den hastigt gå ner i varv och böööööadde ner till 10km/h och när jag senare kom hem på kvällen efter att ha kört i tio km/h typ en mil så, kollade vi lite saker och det var en sak med tändhatten men det fixade vi, så nu går den vid 60-70 men den hackar fortfarande och axxar kasst, några tips?

Vi har även kollat och gjort rent luftfilter och förgasare.

All hjälp uppskattas!!!!
Slider -00.

Det är inte lätt när det är svårt.
Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög

Re: Sällsynt fel?

Inlägg av Fillew97 »

Melker2824 skrev:Slidern är inte sig själv längre...den gick fint några dagar nu efter vi bytt typ allt, sen, påväg hem från en kompis när det snöade så började den hacka när jag körde, sen helt plötsligt började den hastigt gå ner i varv och böööööadde ner till 10km/h och när jag senare kom hem på kvällen efter att ha kört i tio km/h typ en mil så, kollade vi lite saker och det var en sak med tändhatten men det fixade vi, så nu går den vid 60-70 men den hackar fortfarande och axxar kasst, några tips?

All hjälp uppskattas!!!!
För litet munstycke? Vilket munstycke hade du innan du bytte ''allt'' ?
Du är ful, jag är full men imorgon är jag nykter :D
Melker2824
Elmoped

Inlägg av Melker2824 »

Fillew97 skrev:
Melker2824 skrev:Slidern är inte sig själv längre...den gick fint några dagar nu efter vi bytt typ allt, sen, påväg hem från en kompis när det snöade så började den hacka när jag körde, sen helt plötsligt började den hastigt gå ner i varv och böööööadde ner till 10km/h och när jag senare kom hem på kvällen efter att ha kört i tio km/h typ en mil så, kollade vi lite saker och det var en sak med tändhatten men det fixade vi, så nu går den vid 60-70 men den hackar fortfarande och axxar kasst, några tips?

All hjälp uppskattas!!!!
För litet munstycke? Vilket munstycke hade du innan du bytte ''allt'' ?
Men den har ju funkat klockrent förut, samma munstycken är ju på
Slider -00.

Det är inte lätt när det är svårt.
Användarens profilbild
Rasges
Svårstartad skrothög

Inlägg av Rasges »

Skit i förgasaren, igensatt luftfilter?
detblevlucas
Elmoped

Inlägg av detblevlucas »

All hjälp uppskattas!!!!
Testa ett större munstycke, antagligen vill den ha mer soppa :P det ville min^^
Ride or Die
Skriv svar