Jo tjena tjena! Jag har som sagt en Gilera stalker 01 den startar alltid på första kicken när den har stått i mitt värmegarage... Men när den har stått ute tex i skuggan och när det är 10 grader varmt ute, då vill den inte starta! Den får ingen gnista har jag märkt, och det är det som är problemet!
Nån som vet vad felet är? Ganska drygt när man måste åka hela tiden för att hålla motorn är varm...
Är du säker på att gnistan försvinner när den är kall? Det skulle vara riktigt ovanligt, medan det är rätt vanligt att motorer är svårstartade för att dom får för lite soppa - botas ofta genom att helt enkelt skruva in luftskruven eller flytta upp trottelnålen.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Har du kollat gnistan på samma ställe när den är varm? För annars kan det vara en dålig plats du jordar på
Sedan får du väl börja kolla hela tändsystemet om något någonstans sitter konstigt, testa om det är annorlunda om du testar med en kompis cdi(om någon av dina kompisar har en likadan cdi)
jag jordar på exakt samma ställe, och gnistan bara försvinner helt plötsligt när den är kall! men det kanske är cdin som strular? får väl kolla runt om jag hittar ngn beggad cdi...