motorn startar inte när den är varm *Uppdaterad 2/5-14*

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.
shuggee
Elmoped

Inlägg av shuggee »

Tyvärr inte än! Har fortfarande bil, men den lämnas imorgon sen ska jag bara bli klar med min mors säng som jag även håller på och måla om, sedan är väl tanken att jag ska sätta igång och börja mecka så gott jag kan! :)
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket

Inlägg av Speedway »

Har du gjort något ?
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
shuggee
Elmoped

Inlägg av shuggee »

Nej inte än! Nu bestämde sig plusgraderna att gå i ide så det har blivit kallt och jävligt här nere i Skåne nu så har inte haft någon lust och pilla, får ju nämligen stå utomhus och fixa! Ska försöka hinna i övermorgon, som sagt så skriver jag här så fort jag behöver hjälp! :) Ha det bra!
shuggee
Elmoped

Inlägg av shuggee »

Väcker min gamla tråd till liv igen! Min kära Ciao har börjat strula igen efter att jag ramlade med den för 3 dagar sedan. Symptomen är att den inte längre startar när den är varm och den går väldigt dåligt på tomgång och dör slutligen efter en 10 sekunder på tomgång. Jag har provat byta kondensatorn och tändspolen och även kollat så att brytarna står rätt. Har ni någon fräsig idé om vad det kan vara för fel?

Har försökt och läsa mig till en lösning på diverse forum och som jag har förstått det så måste man ställa tändningen med mer än bara brytarställning. Kan det vara det som orsakar felet? Tacksam för svar.
Skriv svar