Aerox går ojämt

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Schweeere
Elmoped

Aerox går ojämt

Inlägg av Schweeere »

Hallå allihop, kör en aerox 07 med ett s6 pro replica 3,75g vikter, 78 huvudmunstycke, v ring dragen, skorsten dragen, gula kopplingsfjädrar, när jag drar fullgas så liksom axar den grymt sedan saktar den in och axar och saktar in osv, så fortsätter de till en viss hastighet då drar han iväg till toppfart och går normalt, ska jag pilla på bränsle nålen? gå upp i munstycke? byta tryckfjäder? Ge mig tips! Tack på förhand
Även när jag sakter in och hamnar runt 20-25 km/h och ska gasa så händer de inget så då måste jag släppa gasen och gasa igen för att axet ska komma...
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Re: Aerox går ojämt

Inlägg av oggew2 »

Schweeere skrev:Hallå allihop, kör en aerox 07 med ett s6 pro replica 3,75g vikter, 78 huvudmunstycke, v ring dragen, skorsten dragen, gula kopplingsfjädrar, när jag drar fullgas så liksom axar den grymt sedan saktar den in och axar och saktar in osv, så fortsätter de till en viss hastighet då drar han iväg till toppfart och går normalt, ska jag pilla på bränsle nålen? gå upp i munstycke? byta tryckfjäder? Ge mig tips! Tack på förhand
Även när jag sakter in och hamnar runt 20-25 km/h och ska gasa så händer de inget så då måste jag släppa gasen och gasa igen för att axet ska komma...
För lätta vikter! Jag hade en 70cc rox med s6 pro variator och pro replica då körde jag typ 4g, sitter vikterna ojämt? Asså typ en 4,en 3,5,en 4 osv?
Men prova höja vikterna lite
Moppar jag ägt= * Moppar jag äger= ^
1. Ful vivacity Köpt för 4500 såld för 5k *
2.Puch maxi köpt för 500 med 2 motorer, sålde direkt för 1500 *
3. Stunt Aerox köpt med 2 motorer för 3700 *
4. Aerox 03 köpt för 2300 såld för 10 k :D *
5. Derbi Senda R, bytt mot stunt rox som inte starta ^
Schweeere
Elmoped

Inlägg av Schweeere »

oggew2 skrev:
Schweeere skrev:Hallå allihop, kör en aerox 07 med ett s6 pro replica 3,75g vikter, 78 huvudmunstycke, v ring dragen, skorsten dragen, gula kopplingsfjädrar, när jag drar fullgas så liksom axar den grymt sedan saktar den in och axar och saktar in osv, så fortsätter de till en viss hastighet då drar han iväg till toppfart och går normalt, ska jag pilla på bränsle nålen? gå upp i munstycke? byta tryckfjäder? Ge mig tips! Tack på förhand
För lätta vikter! Jag hade en 70cc rox med s6 pro variator och pro replica då körde jag typ 4g, sitter vikterna ojämt? Asså typ en 4,en 3,5,en 4 osv?
hade 4g vikter i men tyckte jag inte fick nån bra toppfart alls kan de bero

på att vikterna blev kantiga?

råka dubbelposta.....
Senast redigerad av Schweeere den 1 maj 2014, 10:59, redigerad totalt 12 gång.
Schweeere
Elmoped

Inlägg av Schweeere »

oggew2 skrev:
vikterna sitter jämt, men jag hade 4g i förr och då gick de jämt men jag tyckte toppfarten va kass men kan de berott på att vikterna blev kantiga för de blev dom..
testaba@live.se
Elmoped

Inlägg av testaba@live.se »

Tror du har för litet munstycke!! körde min aerox med s6 pro replica med 78s munstycke men hade dock inte dragit skorstenen då.!! å körde med 3.5 grams vikter o dom var lagom men kanske lite lätt!
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp

Inlägg av KrooxTheStyler »

Jag kör med 7 grams nu.
Funkar skit bra! Accet kommer dirr
Det är så GÖTT!
CPI SM
Skriv svar