speedfight tappar kraft

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
rego
Elmoped

speedfight tappar kraft

Inlägg av rego »

tja,
var hos en kompis och skulle ta mig hem därifrån och moppen gick som ett skott tills jag saktade ner för infarten hem och skulle gasa och då tappade mopeden all kraft och höll på att dö. ljudet blev mörkt och lät blöööh men dog inte. när jag släpper gas så går den perfekt på tomgång. vad kan felet vara?

tacksam för svar! :D
speedfight doktorn
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

Kolla så att inte flottören har hängt sig, annars testa rengör luftfiltret och kolla förgasaren och skruva lite på luftskruven o så! När luftfiltret är smutsigt så får den inte lika mycket luft vilket leder till att den tappar kraft!

-Mike
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
rego
Elmoped

Inlägg av rego »

Rainn skrev:Kolla så att inte flottören har hängt sig, annars testa rengör luftfiltret och kolla förgasaren och skruva lite på luftskruven o så! När luftfiltret är smutsigt så får den inte lika mycket luft vilket leder till att den tappar kraft!

-Mike
jag tvättade luftfiltet idag och körde typ 1h utan prolem, men nu så går den knappt ur tomgån. om jag gasar och släpper och gasar snabbt så varvar den upp lite
speedfight doktorn
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

rego skrev:
Rainn skrev:Kolla så att inte flottören har hängt sig, annars testa rengör luftfiltret och kolla förgasaren och skruva lite på luftskruven o så! När luftfiltret är smutsigt så får den inte lika mycket luft vilket leder till att den tappar kraft!

-Mike
jag tvättade luftfiltet idag och körde typ 1h utan prolem, men nu så går den knappt ur tomgån. om jag gasar och släpper och gasar snabbt så varvar den upp lite
Skruva lite på tomgångsskruven och luftskruven och kom tillbaks om det löste sig!
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
rego
Elmoped

Inlägg av rego »

Rainn skrev:
rego skrev:

-Mike
Skruva lite på tomgångsskruven och luftskruven och kom tillbaks om det löste sig!
åt vilket håll ska luftskruven?
speedfight doktorn
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

rego skrev:
Rainn skrev:
rego skrev: jag tvättade luftfiltet idag och körde typ 1h utan prolem, men nu så går den knappt ur tomgån. om jag gasar och släpper och gasar snabbt så varvar den upp lite
Skruva moturs (höger) tills det tar stopp sen skruvar du medurs (vänster) 1,8 varv och det finns en guide här på twostroke.se som HasSse666 har gjort " http://www.twostroke.se/product.asp?product=24176 " tryck på länken för att komma till guiden! Tack för mig!
rego
Elmoped

Inlägg av rego »

Rainn skrev:
rego skrev:
Rainn skrev:Skruva lite på tomgångsskruven och luftskruven och kom tillbaks om det löste sig!
Skruva moturs (höger) tills det tar stopp sen skruvar du medurs (vänster) 1,8 varv och det finns en guide här på twostroke.se som HasSse666 har gjort " http://www.twostroke.se/product.asp?product=24176 " tryck på länken för att komma till guiden! Tack för mig!
tack för snabba svar!! ska kolla imorgon bitti och se´n posta svar :D
speedfight doktorn
rego
Elmoped

Inlägg av rego »

Rainn skrev:
rego skrev:

-Mike
jag lyckade inte justera luftskruven men jag rensade luftfiltret och förgasaren. Då såg jag att trottelnålen hade ramlar av trottlen och hamnat i förgasaren. jag satte tillbaka den, nu går mopeden men känns lite dålig på gasrespons och att den får ut massa avgaser.
kan det vara trottelnålen som orsakar de enorma avgaserna?
speedfight doktorn
Skriv svar