hejsan, som rubriken lyder handlar det om en 49cc minihoj
hade tänkt trimma den lite i skolan, ( bonntrimma) tex hur portar man? XD finns det någon plugg i den(röret osv? )
kan man förstärka slirkopplingen på nåt sett?
Det låter som att du försöker göra ungefär samma som jag då (projekt finns i min signatur) plugg finns ej men u kan fila upp avgasröret lite i mynningen. Om du inte vet hur man portar ska du inte ge dig in på det. Är en hel vetenskap att porta. Dessutom iomed portning som ökar toppfart gör du cylindern mer högvarvig och då lär hojen inte orkaa varva ur. Och det finns knappt drev att köpa heller för att ändra drevningen. Jag kör med carbon-reeds, uppfilat rör och en 14 mm derbiförgasare o sportluft. Drwvad 15-54 om jag inte minns fel på min o då gör den ca 55 o går snabbare än en EU-moppe. Accet är kasst men den orkar ändå varva ur
Jaha så går att fila avgasröret lite? Då ger jah mig inte in på portning
Hur mycket väger du om man får fråga de? tänkte om den komner orka mig då
Hur är din koppling går den sönder ofta?
Och vet du om den blir segare nät det sitter ljuddämpare från drac på? Haha dum fråga egentligen xD
Ja. "Innerst" på röret så sitter ju typ en platta som röret fäster i cylindern med. Den kan du fila upp en del så det hålet inte är mindre än xylindermynningens hål. Jag väger väl ca 75, det går lite tungt men den orkar kopplingen har inte gått sönder någon gång på min :p nej segare borde den inte bli. Men det blir förmodligen lite mindre motstånd då jag antar att den ljuddämparen är större i innerdiameter? Det tar då lite längre tid innan röret får upp arbestemp. Men dom brukar bli varma som faan ganska fort så det borde nog inte vara några problem egentligen