Hejsan! Fick precis hem mitt Stage6 pro replica rör. Skruvade med iver på det och bytte variatorvikter till 4.5 G. Tänkte även byta kopplingsfjädrar men när jag öppnat kopplingen såg jag att likadana fjädrar satt där. Bytte även munstycke i förgasaren från 86 till 96.
När jag väl startade upp moppen lät den riktigt högt, som om det skulle läcka luft vid intaget, men icke. Det tar 3 sekunder innan den rör sig framåt om man har full gas, ligger i max 10 km/h vid fullt gaspådrag.
Har nu lagt tillbaka original vikter och ingen skillnad. Remmen verkar vara lagom spänd.
Är pluggen borttagen?
Korrekt inställd i förgasaren?
Förstort munstycke?(kan gör att den fyrtaktar och inte orkar komma upp i högre hastighet)
Remslir?
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Arkstar skrev:Är pluggen borttagen?
Korrekt inställd i förgasaren?
Förstort munstycke?(kan gör att den fyrtaktar och inte orkar komma upp i högre hastighet)
Remslir?
Röret levereras ostrypt enligt Twostroke. Har inte ställt in förgsaren. Ska testa att byta ner mig och ställa in förgasaren lite. Den låter så jävla mycket och ljust så det är lite svårt att avgöra, eftersom det redan satt gula kopplingsfjädrar där så har jag inga andra fjädrar att byta ut med.
Skulle också chansa på att det var något innanför variatorkåpan som strular, men jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare med det.
Arkstar skrev:Är pluggen borttagen?
Korrekt inställd i förgasaren?
Förstort munstycke?(kan gör att den fyrtaktar och inte orkar komma upp i högre hastighet)
Remslir?
Röret levereras ostrypt enligt Twostroke. Har inte ställt in förgsaren. Ska testa att byta ner mig och ställa in förgasaren lite. Den låter så jävla mycket och ljust så det är lite svårt att avgöra, eftersom det redan satt gula kopplingsfjädrar där så har jag inga andra fjädrar att byta ut med.
Skulle också chansa på att det var något innanför variatorkåpan som strular, men jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare med det.
Pilla du på luftskruven?
Gör en grundinställning på den först dvs att du skruvar in den allt vad det går och ut 1 ½ varv ut
Men hur ser stiftet ut? vitt eller svart?
Stiftet ska vara oboybrunt
Hur låter moppen?
Böar eller brölar?
Böar den får den för lite
Brölar så får den för mycket
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Arkstar skrev:Är pluggen borttagen?
Korrekt inställd i förgasaren?
Förstort munstycke?(kan gör att den fyrtaktar och inte orkar komma upp i högre hastighet)
Remslir?
Röret levereras ostrypt enligt Twostroke. Har inte ställt in förgsaren. Ska testa att byta ner mig och ställa in förgasaren lite. Den låter så jävla mycket och ljust så det är lite svårt att avgöra, eftersom det redan satt gula kopplingsfjädrar där så har jag inga andra fjädrar att byta ut med.
Skulle också chansa på att det var något innanför variatorkåpan som strular, men jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare med det.
jaså? pro replica har aldrig leverarats ostrypt vad jag vet.. kolla i mynningen om det sitter en trattliknande plugg som gör hålet mindre!