Ställa in Dellorto PHBN 16

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
SoftisFFS
Elmoped

Ställa in Dellorto PHBN 16

Inlägg av SoftisFFS »

Har letat som en galning, både på google och forumet.
Hittar ingenting.

Jag behöver hjälp med att ställa in förgasaren.

Vad jag fattat det som så ska det finnas en tomgångsskruv någonstans?
Har så jäkla låg tomgång att den blir svårstartad och stannar om man inte gasar hela tiden.

Skulle också behöva veta vad det lilla svarta plastlocket på toppen är, det sitter nämligen löst och jag tror inte det ska göra det.

Försökte dra åt skruven, men det gick inte, kanske ska vara så?
Gummiapan
Elmoped

Inlägg av Gummiapan »

SoftisFFS
Elmoped

Inlägg av SoftisFFS »

Problemet är att jag skruvade på tomgångsskruven och det vart högre tomgång i typ 20-30 sek, sen gick den ner igen tråkigt nog.

Sen står det att man ska byta lågfartsmunstycke om den "tvekar" eller får gassläpp (vet inte vad det är) så ska man flytta något på nålen.
Men min är bara ruskigt slö på låga varv och går som ett as på höga.
SoftisFFS
Elmoped

Inlägg av SoftisFFS »

Nu har jag läst på i några timmar.

Min luft/bränsleskruv är 3/4 varv ifrån att va indragen helt och vad jag fattat det som så är lågfartsmunstycket för stort.
Men kan verkligen orginal munstycket vara för stort?

Har inte ställt in skruven efter konstens alla regler, men det ar så den stod nu. Så jäkla kallt ute så jag vet inte om jag vill göra det nu :P
SoftisFFS
Elmoped

Inlägg av SoftisFFS »

Jag blir inte klok på det här.
Var ute och justerade efter guiden du länkade till.
Kan vrida in luftskruven tills det tar stopp eller ut typ 10 varv, blir ingen skillnad.
Samma med tomgångsskruven.

Gasar man till några gången under justeringen så antingen dör den eller också så är det fullvarv.

Upptäckte också att grenröret läcker, precis där den går in i cylinder, kan ju va det som gör att det är så slö.
Skriv svar