Hitta tändstiftet

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
filipsjödin
Elmoped

Hitta tändstiftet

Inlägg av filipsjödin »

Tja
Är väldigt ny till mopeder o sånt där men nu hade jag tänkt mig med att byta tändstiftet på min Aprilia Sr50 Factory (piaggomotorn), men jag vet inte var tändstiftet sitter på denna modellen. Skulle någon kunna länka en bild, guide eller hemsida där man hittar tändstiftet? Skulle uppskattas!
Användarens profilbild
FantaaZtique
Svårstartad skrothög

Inlägg av FantaaZtique »

På cylindertoppen :) Ta loss hjälmfacket så ska du komma åt tändhatten, dra loss den för att sedan skruva ur tändstiftet. Det underlättar att ha en tändstiftsnyckel.
If one day speed kills me, don't cry, because I was smiling.
filipsjödin
Elmoped

Inlägg av filipsjödin »

FantaaZtique skrev:På cylindertoppen :) Ta loss hjälmfacket så ska du komma åt tändhatten, dra loss den för att sedan skruva ur tändstiftet. Det underlättar att ha en tändstiftsnyckel.

Kanonbra, tack! Ja tändstiftsnyckel har jag, följde med när jag köpte moppen :wink:
Är det bara hjälmfacket jag behöver ta av? Mina vänner sa att man kunde få tag på tändstiftet utan att skruva loss saker, stämmer det?
Användarens profilbild
FantaaZtique
Svårstartad skrothög

Inlägg av FantaaZtique »

Vet inte riktigt med en sr50, men på de vespor jag mekat med har jag behövt tagit loss några kåpor. På crossmopeder däremot kommer man enkelt åt tändstiftet. Men skruva loss några kåpor ska inte vara några problem. Kom bara ihåg var du lägger skruvarna :P
If one day speed kills me, don't cry, because I was smiling.
Skriv svar