RamboXII skrev:Skulle du kunna förklara med lite bilder? Jag e inte så duktig p åsånt här^^
Men om du inte har det redan så måste du ha ett insug som det sitter som en liten anslutning på en guldig liten som spik typ. där trycker du på Boost Bottle slangen. har inga bilder på det . men det går nog inte om du inte har ett sånt insug.. Men jag kan ju ha fel.
Vad har du för motor ?
Har du gummi insug, Vissa trim insug kommer klara med nippel på insuget.
Då är det perfekt att bara dra på boostbottlen.
Då nippeln är gjord för BB eller för olja.
Annars är det inte svårare åka köpa nippel på classe, fram med borren borra i ditt gummi insug, in med nippeln. Kolla så inte gängorna sticker ut på insidan av insuget. Gör den det, kapa den så inget sitter innanför, då den då får en strypande effekt. Sedan tätar du med Plast fogning, inte epoxy lim vissa säger, då kommer det bara spricka efter ett tag.
Sedan är det bara att placera blackboxen över cylindern, ut och köra.
Va? Fattar ingenting, vet bara att jag inte har nån blckbox och att de där mässingsfärgade sakerna som följde med min BOOST BOTTLE är föver 1 cm breda, hur de skamonteras och på vilken sida av slangen som följde med vet jag inte.
Bein' Stupid is not illegal, But it is Stupid to be illegal...
RamboXII skrev:Va? Fattar ingenting, vet bara att jag inte har nån blckbox och att de där mässingsfärgade sakerna som följde med min BOOST BOTTLE är föver 1 cm breda, hur de skamonteras och på vilken sida av slangen som följde med vet jag inte.
Det bästa du kan göra är att köpa ett nytt insug om du nu måste ha Boost Bottle.
Vad har du för Cylinder ? ifall du har orginal så är det onödigt att ha BOost Bottle det ger nästan ingen effect då.
de ger effekt ( jag vet och ingen käftar emot nu ), men de var bara ren tur för mej
Bäst tycker jag är att fästa i insugsplattan ( aluminiumet )... Du får ta loss plattan, och mäta noga vart du ska sätta nippeln ( den guldiga grejjen med gängor på.. Sätt den helst så de pekar vågrätt antingen åt vänster eller höger. Sätt nippeln så nära insugsplattan som möjligt annars kommer den sitta ivägen för insugsgummit ( den tjocka svarta slangen... ). Ta en borr som har samma dimension som den "inre gängan" på nippeln och borra försiktigt ett hål på insuget. Sedan tar du bara en förgängtapp med samma gäng som nippeln och gängar i insuget, ta sedan en vanlig gängtapp och dra igenom en gång. Sen är det bara att fila lite ( försök att fila lite så att det är platt där nippeln ska skruvas in så de tätar bra där md O-ringen som medförjer... Gör rent och skruva i nippeln ( gärna me gängtejp ) se bara till så de inte sticker ut nåt på insidan... Sen är de bara o sätta tillbaka insuget och sätta dit slangen från boost bottlen
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Tack så jättemycket bensinskalle, det va den bästa förklaringen jag fått.
Ska göra det, håller mej nog i garaget idag. Det öser ner här i glimåkra och åskar som fan.
Bein' Stupid is not illegal, But it is Stupid to be illegal...
det viktigaste är att du har nipeln så den pekar uppåt på insugetröret för pekar den åt sidan eller neråt så kommer det inte ge någon effekt, men min rekommendation är att du laddar ner bimotion (adda min msn så kan du få det, alex1@rodakvarn.se) sen så räknar du ut och bygger en egen boostbottle för det ger helt klart bäst effekt.
de stämmer inte ( så vitt ja vet ), de ger "effekt" oavsett riktningen på nippeln... Annars så skulle dom knappast ha satt nippeln på de viset på trimminsuget om det är värdelöst MEN har man nippeln neråt och likaså flaskan så fylls den med bensin efter ett tag och då försvinner den eventuella effekten
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Har också tänkt på att köpa boost bottle, men inte fattat hur man ska göra, tills Rieju_matte sa att insuget skulle ha en liten spik eller nåt. Gick då genast in på Twostroke.se och kollade på förgasaretillbehör, hitta några insug med en sån där spik. Men är tveksam om den passar min förgasare :/ Kan nån tipsa mig om nån hittar ett insug som passar AM6 original förgasare storlek 16? Tack för mig
bensinskalle skrev:de stämmer inte ( så vitt ja vet ), de ger "effekt" oavsett riktningen på nippeln... Annars så skulle dom knappast ha satt nippeln på de viset på trimminsuget om det är värdelöst MEN har man nippeln neråt och likaså flaskan så fylls den med bensin efter ett tag och då försvinner den eventuella effekten
den nippeln som sitter på den förgasaren är inte boostbottle nippel utan en oljeanslutnings nippel för separat oljeblandning och den behöver inte peka uppåt, men boostbottle nippeln behöver det.
Och bara för att ett insugsrör som man kan köpa inte har nippeln uppåt behöver inte betyda att det är rätt. De boostbottlar du köper är alldeles för stora och det är fel, fast än de går att köpa så mitt tipps är att du räknar ut och bygger en egen boostbottle för maximal effekt.
Kan någon snälla länka/lägga ut eller ge mig en bimotion´eller programmet vad det nu heter som gör att man kan räkna ut hur stor boostbotlen med slang ska vara. ska bygga en egen boostbottle och vet inte hur lång slangen och hur stor burken ska vara
Kan någon förresten säga mig om alla 2t har reedventiler (går inte utan va?) för skulle vilja prova på min cross först. MVH Oskar
Edit: har försökt att tanka programmet från twostrokerider och bautianforum men datan hittar inte sidan