Tjena. Skall köpa ett effektrör till min vivacity 03a, funderar på zx / zx-r men är inte säker då jag vill ha bättre topphastighet än vad jag har nu.
Allt orginalt men urpluggad och bestyckad förgasare, går typ 72 km/h uppmätt med gps. Ni tror inte att ett zx ger bättre topphastighet än det eller? Isåfall vilket rör rekommenderar ni? Jag är stunter, så helst lågvarviga MEN jag har sett folk med högvarviga gå jävligt gött i både acc och topphastiget. Så vad rekommenderar ni?
Ingen skillnad på ZX och ZX-R effektmässigt, ZX-R sägs va tystare,
Deras rör får du enbart acceleration och effekten kommer direkt,
Jag skulle rekommendera Stage 6 Pro Replica,
Tycker att det är riktigt bra effekt i dem, ställ in variatorn anpassat till röret så går dem bra som fan,
Dem är mellan/högvarvig
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Ja juste stage 6 hört mycket bra om det ! Tack. Några mer tips?
Ett + skulle vara ett rör som också lirar bra med någon 70cc, hört att zx inte går sådär jättebra med 70.
PS. Nu har jag aldrig sysslat med variator, alltså aldrig.. Jag vet hur man byter vikter och sånt, och kopplingsfjädrar, det har jag sett på ett ungefär när jag tog bort v-brickan, så att sätta i grejerna osv är inga problem.. Men jag har ingen aning vilka vikter / kopplingsfjädrar jag ska ha till ett stage 6 pro replica?
Jag antar att jag får köpa det och sedan se hur den går helt org variator och sen utgå därifrån. Men vet ni på ett ungefär vad jag ska lira med? Jag tror att 9g vikter är org, kanske 8,5g. Sen har jag inte så mycket pengar, så att testa hit och dit har jag tyvärr inte råd med!
Pffft... Haha zx funkar jävligt bra till 70 sport. Körde med det själv fast på min aerox och den toppade runt 90 och hade gasres, då hade jag ju dock sportvariator och polini koppling för att få gasres men 90 hade den gjort oavsett . Kör på typ gula kopplingsfjädrar och 7,5g vikter. Tror det blir bra
Jag kör Pro Replica med 70cc
Fungerar utmärkt bra!
Yasuni Z är också bra men tycker själv om Pro Replica
Att veta vad du ska ha för vikter och fjädrar får du liksom laborera dig fram måste du väl byta munstycke också (antar att du ska köra urpluggat)
Vikterna är väl 8.5-9?
Testa gå ner 1 gram i taget sen testar du hur det går och sedan om du känner att den bara varvar än vad den rullar så får du även byta kopplingsfjädrar!
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Har precis själv beställt ett Stage6 pro replica till min Slider, gula kopplingsfjädrar slänger jag i också. Tänkte först ta ett ZX då jag ska stunta med den, men jag skulle nog bli lite besviken på toppen då jag vill köra fort också. Då stage6 ska vara mellan/högvarvigt blir nog detta en bra kombo! (Hoppas jag!).
alatan skrev:Har precis själv beställt ett Stage6 pro replica till min Slider, gula kopplingsfjädrar slänger jag i också. Tänkte först ta ett ZX då jag ska stunta med den, men jag skulle nog bli lite besviken på toppen då jag vill köra fort också. Då stage6 ska vara mellan/högvarvigt blir nog detta en bra kombo! (Hoppas jag!).
Okej roligt, lycka till! Till er andra: Tror ni det går att verkligen stunta med stage6 replica? Då snackar jag ringar osv som jag gör nu, går skitbra med org rör men vill ha mer kraft
Halloj igen. Jag funderar på att köpa s6 replica nu. Min fråga är då om ni tror jag kan få bättre acc/bottendrag än med mitt org-rör om den är rätt inställd i variatorn och förgasaren?