Hej!
Jag och min polare har ett problem!
Han har en Derbi Senda Xtreme 05 med Gianelli Enduro 2T effektrör, men ha klagar på att den ger inte mkt, att jag drar han med en Rieju Drac -03 med urplugg!
Ett problem, CDI boxen, hans e en strypt! Han säger att en ostrypt kommer bara varva sönder motorn och inte mkt mer fart/axx!
Men han tror ej på mig, jag säger att en Ostrypt CDI kommer ge han mer fart och kanske axx, men de tror han ej på!
så jag har rätt? att den ger mer fart o axx, för han tror att den kommer bara varva sönder och att det va onödigt köp av effekt o säger att jag ej ska skaffa Hebo
Ett original rör har effekt på kring 10000 medans ett effekt har kring 12500 (ett gianelli tex, inte hyperrör då) så ja självklart kan han mjölka ut mer ur den med ostrypt cdi. Polare till mig körde original Derbi slängde på Hebo toppade 65 -.-
låter inte som att han är motor proffs, hans olika motiveringar pekar emot varann, varva sönder motorn och inge mer toppfart, mer varv ger mer fart mer ologiskt än så är det inte
då kommer man fan få köra jorden runt raksträcka innan man e uppe i 6:ans växel xD. BTW det e mej han snackar om, har köpt en ostrypt CDI nu, axxet blev lite bättre och toppfarten lite lite bättre, inte många km, och nu kan den varva till 14000, men har bara haft den uppe i max 11500, sen vände jag( testade den på sveriges goaste raksträck^^ mellan glimåkra o sibbhult) Han ljuger lite för jag har inte sagt att han inte ska skaffa Hebo att det e onödigt, bara sagt lite skämt o sido at han knappt behöver skaffa effekt för hans går bra urpluggad ändå( 80-85 visar hans mätare och han säger att han fått den i 80-nått på med GPS) Och jag har inte sagt att det komemr varva sönder motorn, bara att motorn KAN ta stryk ifall man ligger och pressar på 14000 var hur jävla länge som helst. MYT NUMMER 2: Jag har alldrig sagt att jag kommer köpa ifall några "moppesnubbar" övertalar mej. Jag har redan köpt CDI nu och det va ingen som övertalade mej, va bara så jävla trött på att den varvstoppade vid 10K. Så allt detta e lögn förrutom att jag trodde att den inte skulle axxa bättre. Det tro fan att den går snabbare ifall den får varva till 14K. Ha dä gött annars. Ni kan låsa här nu.
Bein' Stupid is not illegal, But it is Stupid to be illegal...