Jonaskarlsson skrev:Jag skulle aldrig köpa en Saab! Köp en fin Volvo, jag kan starkt rekommendera en 850r eller 855r, de är riktigt tuffa!!
Och vi vet att du är en inskränkt liten bonde som tycker att Volvo 840 utan ljuddämpare är det coooooooooooolaste som finns.
Du har antagligen inte argument varför du aldrig skulle köpa en SAAB.
-Filip skrev:Fortsätter med en följd fråga! Efter jag sökt lite på Saab märker jag att Saab 9-5 2.3t (185hk) är billigare än Saab 9-3 2.0t (175hk) vad kommer detta sig av? Har ingen direkt koll på detta men var ju lite märkligt!
Eftersom 9-3orna är lite mer eftertraktade, bättre väghållning, lite snyggare och anses vara mer sportig än 9-5an som är en bekväm pendlarbil.
Min 9-3a är stötig i fjädringen, obekväm på dåliga vägar och fartgupp är det något man tar lugnt över, medan 9-5orna är perfekt för ojämnt och dåligt underlag, skitbekväm bil.
Som vissa andra sagt, lägg inte alla dina pengar på en förstabil, du kan inte köra så bra, du kommer lära dig och kommer säkert köra skiten ur den och antagligen skada den utseendemässigt.
Min första bil var en rostig VW Vento -95a, 30k mil ungefär, startade i alla lägen, kostade 5.000, jag har haft så himla roligt med den, fucka runt med den och skita i den bokstavligen.
Hade jag fått välja mellan 9-3an och Venton som första bil om jag skulle göra om det hade det varit Venton helt klart, en bil man inte behöver vara rädd om, gasa tills det rasar, dra kryckan, åk ner för en liten trappa, upp och ner för trottoarkanter o shit, något du definitivt inte kommer göra med en 9-3a

'
Edit : SAAB 9-3 från 2004 och framåt har relativt få barnsjukdomar, om inga alls om jag minns rätt.
Googla "Site:garaget.org barnsjukdomar SAAB 9-3 2003", ersätta märket och modell med det du vill få information om, efter mycket om och men vart det 9-3a för mig, alla märken var ett alternativ för mig då.