Bifogar bild på scootern

Ja den är rätt, skippa till 2 min på videon så ser du ett skal runt variatorn, det är den som stryper! Tror jag har en bild på variatorn i mitt galleri om du skulle vilja kolla extraAspegren skrev:Finns det någon som kan länka videor/bilder? Förstår inte riktigt hur du menar oggew2.
Är den här videon på rätt spår?
https://www.youtube.com/watch?v=VmvXD0QMHog
Räcker hemt klart. Många vänner kör bara med v-ringen borta och det ger ett ut.ärkt resultat.Aspegren skrev:HaSse666 Eftersom jag antagligen inte kommer att köra moppen så jättelänge till vill jag helst inte lägga en massa pengar på den. Räcker det om jag bara gör första steget, att ta bort variatorbrickan?
Ja det finns lite olika sätt, men du måste spärra variatorn så den inte snurrar runt! Bästa skulle vara om du eller nån kompis har en mutterdragare för då lossnar den på nån sekund, annars finns vissa skruvdragare som orkar lossa men då måste du ha rätt hylsa och dom flesta har inte ork att lossa....Aspegren skrev:När jag tagit bort variatorkåpan. Hur får jag ut muttern? När jag ska dra ut den så snurrar ju bara drivremmen... Någon som vet?