Tjena! Finns det nåt sätt att strypa ner sendan tillfälligt, asså som blackbox typ?
Moppar jag ägt= * Moppar jag äger= ^
1. Ful vivacity Köpt för 4500 såld för 5k *
2.Puch maxi köpt för 500 med 2 motorer, sålde direkt för 1500 *
3. Stunt Aerox köpt med 2 motorer för 3700 *
4. Aerox 03 köpt för 2300 såld för 10 k *
5. Derbi Senda R, bytt mot stunt rox som inte starta ^
Rexxy skrev:Justera förgasaren så den bluddrar. Då går det inte fort.
Den bluddrar just nu, men farsan vet det och han vill provåka innan han försäkrar
Ossian skrev:Om det är för att din pappa ska provköra den så kan du väl plugga röret lite lätt och sen plugga ur det igen
Plugga med vad? Den har 70cc så kan bli lite svårt att dölja all effekt
Min polare åkte förbi en poliskontroll med en gammal sachs en gång. Han såg kontrollen från långt håll, så han stannade och tog av luftburken och mosade in en strumpa i den. Han klarade hastighetskontrollen. Den gick förövrigt i 55-60 utan strumpan.
Lägg en hylsa i lämplig storlek i röret, fungerar ypperligt som tillfällig plugg. Gjorde ofta det på Mrxen. 14 har jag för mig passade som handen i handsken..
Persson97 skrev:Lägg en hylsa i lämplig storlek i röret, fungerar ypperligt som tillfällig plugg. Gjorde ofta det på Mrxen. 14 har jag för mig passade som handen i handsken..
Vilken sorts hylsa menar du? vart ska jag lägga den isåfall så den sitter bra?
Persson97 skrev:Lägg en hylsa i lämplig storlek i röret, fungerar ypperligt som tillfällig plugg. Gjorde ofta det på Mrxen. 14 har jag för mig passade som handen i handsken..
Vilken sorts hylsa menar du? vart ska jag lägga den isåfall så den sitter bra?
Mrxen hade delbart rör, så antingen slängde du in en större hylsa i delningen eller så sätter du en hylsa i mynningen. Banka dock inte in den, då har du det jobbigt att få ut den senare men den bör inte vara helt lös iaf
Rexxy skrev:Skruv i handtaget är inget säkert kort direkt. Vid minsta lilla medlut kan motorn fortfarande varva upp rejält och åka fortare än vad man vill.
Finns det något säkrare kort då?
Jag menar t.ex blackbox, den kan man alla poliser och det vet de väl direkt om man har?, finns det andra alternativ?
Satan också :/ man nojjar ju lite när det är lite kvar tills bilkörkort he he
Rexxy skrev:Skruv i handtaget är inget säkert kort direkt. Vid minsta lilla medlut kan motorn fortfarande varva upp rejält och åka fortare än vad man vill.
Hur stort medlut talar vi om? För när polisen ska pröva moppen så ska de ju köra på plan mark och kan ett litet jack i marken fucka upp eller?
Rexxy skrev:Absolut bästa sättet är en strypning i avgasröret.
Jo det förstår jag men en s.k "temporär åtgärd" så att man kan välja när den ska gå snabbare och saktare fast på ett säkert sätt.
Jag menar plugg i avgasröret är nog rätt jobbigt och sitta o svetsa av o på den hela tiden
Därför är en hylsa lämpligt. 2 skruvar skuvar du ut, slänger i din hylsa och skruvar fast röret igen.
Va vilka 2 skruvar då?
Persson97 skrev: Därför är en hylsa lämpligt. 2 skruvar skuvar du ut, slänger i din hylsa och skruvar fast röret igen.
Va vilka 2 skruvar då?
De som man skruvar fast avgasröret i cylindern med
Jag har en teori som ja skulle vilja få svar på, om man har en moped som går i 100säger vi men så har man en cdi Box spm stryper borde de inte gå o göra så den stryper vid 45km/h då? Och sen om man vill köra i 100 så drar man bara ut sladden ur cdin så den avstryper igen?
De som man skruvar fast avgasröret i cylindern med
Jag har en teori som ja skulle vilja få svar på, om man har en moped som går i 100säger vi men så har man en cdi Box spm stryper borde de inte gå o göra så den stryper vid 45km/h då? Och sen om man vill köra i 100 så drar man bara ut sladden ur cdin så den avstryper igen?
Funkar detta ??
förmodligen inte, cdi:n stryper bara varvet men är inte säker på det. kanske är så på nyare att de känner av vilket hastighet den är i?
Söker ett aerox 03 orginalrör! Skicka ett pm om du har ett som du ska sälja!
Finns det inte risk att hylsan åker in i cylindern då om den sitter i mynningen?
oggew2 skrev:Finns det inte risk att hylsan åker in i cylindern då om den sitter i mynningen?
Aldrig hänt mig, skulle vara väldigt förvånad om det hände dig. Sen somsagt så ta inte en för liten hylsa som åker omkring i röret. Sen inte en för stor helle så ni måste banka in den givetvis..
oggew2 skrev:Finns det inte risk att hylsan åker in i cylindern då om den sitter i mynningen?
Aldrig hänt mig, skulle vara väldigt förvånad om det hände dig. Sen somsagt så ta inte en för liten hylsa som åker omkring i röret. Sen inte en för stor helle så ni måste banka in den givetvis..
Ska man bara kunna trycka in den med handen då? och känna lite motsånd?
Och hylsa som du säger, vilken hylsa har du? De är ju rätt avlånga
Ska man bara kunna trycka in den med handen då? och känna lite motsånd?
Och hylsa som du säger, vilken hylsa har du? De är ju rätt avlånga
Lite motstånd är väll inte fel. Den ska ju inte vara för liten så den far runt men inte för stor heller så du inte får ut (/om ens in) den.
Har för mig att jag hade runt 14 i mrxen men du får prova dig fram.