Derbi Senda r (2004) bra att trimma?

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!
Användarens profilbild
Roxx_Oggster
Svårstartad skrothög

Derbi Senda r (2004) bra att trimma?

Inlägg av Roxx_Oggster »

Hej har hittat en Derbi Senda r från 2004 med lite små skavanker på och tänkte att det hade kunnat bli ett kul trim projekt, men jag är inte helt kunnig om just den modellen... har fått höra att den har annan motor och så och jag vill gjärna hyper trimma den (80cc) är det ett bra köp?
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Ossian »

Ja det finns två sorters derbimotorer och den har då den gamla men vad jag vet så finns det mesta i trimväg till båda/passar båda :D
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Kör på sålänge det inte är slitet och sönderkört ;)
Användarens profilbild
Roxx_Oggster
Svårstartad skrothög

Inlägg av Roxx_Oggster »

Persson97 skrev:Kör på sålänge det inte är slitet och sönderkört ;)
nej, tror inte det motorn är "nyrenoverad" och det ända som behövs bytas är drev, kedja, sidostöd och några packningar i kylaren... och det tror jag kan fixa ganska så lätt:D
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Ja visst kör på! Derbi hyper skare va!
Varför just 80cc? Finns många 70cc som bankar skiten ur 80cc :). Skulle de varit den nya motorn hade kanske R/T - 70cc varit att rekommendera annars MHR team? - 80cc Prorace3? -70cc
Kom ihåg de att bygga hyper är inte jätte lätt, mycket som skall bytas.
Och så länge växellådan är hel så kan du lika gärna köpa den för hela motorn kommer att bytas ut, (om du inte väljer att köpa trim-växellåda också?)
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
Roxx_Oggster
Svårstartad skrothög

Inlägg av Roxx_Oggster »

Sebbe-Tuning skrev:Ja visst kör på! Derbi hyper skare va!
Varför just 80cc? Finns många 70cc som bankar skiten ur 80cc :). Skulle de varit den nya motorn hade kanske R/T - 70cc varit att rekommendera annars MHR team? - 80cc Prorace3? -70cc
Kom ihåg de att bygga hyper är inte jätte lätt, mycket som skall bytas.
Och så länge växellådan är hel så kan du lika gärna köpa den för hela motorn kommer att bytas ut, (om du inte väljer att köpa trim-växellåda också?)
Hade tänkt MHR Team 80cc med 28 eller 30mm förgasare sen rör vet jag inte så det får ni gärna ge förslag på, växellåda har jag inte riktigt kollat så mycket på... sen vet jag inte vilken tänning som är bäst till sitt pris då detta kommer bli ganska dyrt....
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Italkit selletra, Pvl analog, mvt premium?
Växellåda är rätt så onödig faktiskt, den håller upp emåt 30hk.
Själv har jag valt R/T 70cc och Italkit Selletra - inte provat än (behöver ett avstämt rör)
-Det kan du kanske bygga?
Annars har du lite olika köperör som kan passa dig bra, prorace underliggande, Barikit BRK45, Mk Thrower prorace 70 - (notera prorace 70)
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Låst