Halfdevil666 skrev:Tja nån som kan förklara skillnaden på trimrör och effektrör och vilken som är bäst?!
Tror jag hade 90 från början, öka till 105 men då dog den så öka till 130 och ja,, då dog den igen...viktorpers skrev:Vad hade du för storlek på munstycke innan? Skulle gissa på att du har satt på för stort.
Halfdevil666 skrev:Tja nån som kan förklara skillnaden på trimrör och effektrör och vilken som är bäst?!
Okey... Hur stort bör jag ha då?Hampu skrev:För stort....Swiftpotato skrev:Tror jag hade 90 från början, öka till 105 men då dog den så öka till 130 och ja,, då dog den igen...viktorpers skrev:Vad hade du för storlek på munstycke innan? Skulle gissa på att du har satt på för stort.
För stort eller för litet?
Halfdevil666 skrev:Tja nån som kan förklara skillnaden på trimrör och effektrör och vilken som är bäst?!
I wish! Men får inte på skiten! Ramlar av varannan sekund o går ej att köra med och nu har jag spenderat 400 ovärda svenska riksdaler på ett nyttbonnaracing skrev:du skulle gefan i att ens byta luftfilter, på med orginal igen
Halfdevil666 skrev:Tja nån som kan förklara skillnaden på trimrör och effektrör och vilken som är bäst?!
Men... Det var ju skälet till att jag köpte sportluftfiltret... Jag hade en orginal luftburk där plaströret(det mellan burken o förgasaren) var skuret så det skulle passa gick sönder. Fick rulla hem den, satte fast den men ramlar av direkt!Rexxy skrev:Vill du köra imorgon, montera tillbaka luftburken och gamla munstycket.
Sen beställer du munstyckesattsen, och monterar sportluftfiltret när du har alla delar.
Halfdevil666 skrev:Tja nån som kan förklara skillnaden på trimrör och effektrör och vilken som är bäst?!
Halfdevil666 skrev:Tja nån som kan förklara skillnaden på trimrör och effektrör och vilken som är bäst?!
okej så nu på morgonen satte jag på 98 och provkörde och fick exakt samma resultat... Jag förstår inte vad som är felet? testat 98, 105, 130 nu och den dör vid fullt gaspådrag på alla 3!Agge0102 skrev:ja, köp nya munstycken mellan 90 och 105Swiftpotato skrev:kan 105 ha varit för stort? hade 90 från början. Den dog både vid 105 och 130 men vid 130 så klarade den sig längre än 105 iaf. Bör jag skaffa större eller mindre? och isåfall mindre än 105 eller mindre än 130?
Halfdevil666 skrev:Tja nån som kan förklara skillnaden på trimrör och effektrör och vilken som är bäst?!
Halfdevil666 skrev:Tja nån som kan förklara skillnaden på trimrör och effektrör och vilken som är bäst?!
Lämnat tillbaka Sportluftfiltret, köpt ny luftburk som passar min förgasare.KrooxTheStyler skrev:Hej!
Det kan vara så att du har glömt att ta bort strypningen i förgasaren.
En guldig "ring" ska sitta runt ditt huvudmunstycke, för att ta bort den så måste du ta av flottörskålen och sedan ditt munstycke. Du kommer se den guldiga ringen som har några små hål i sig.
Ta bort den. Sätt ihop skitet sen ska det funka, storlek 90 ska räcka.
Halfdevil666 skrev:Tja nån som kan förklara skillnaden på trimrör och effektrör och vilken som är bäst?!
Skriv om det funkadeSwiftpotato skrev:Lämnat tillbaka Sportluftfiltret, köpt ny luftburk som passar min förgasare.KrooxTheStyler skrev:Hej!
Det kan vara så att du har glömt att ta bort strypningen i förgasaren.
En guldig "ring" ska sitta runt ditt huvudmunstycke, för att ta bort den så måste du ta av flottörskålen och sedan ditt munstycke. Du kommer se den guldiga ringen som har några små hål i sig.
Ta bort den. Sätt ihop skitet sen ska det funka, storlek 90 ska räcka.
Så nu är moppen ungefär som den var innan förutom att luftskruven inte är exakt som innan. Moppen dör fortfarande vid fullgas, ibland så kan jag gasa fullt i några sekunder, men dör snart igen.
Vet vilken guldig ring du menar, satt tillbaka den när jag ändrade munstycket, tar bort den nu, får se om läget förändras! Vill så gärna att skönheten ska börja rulla igen...
FUNKADE! Fan jävla räddare i nöden, trodde moppen var helt trasig eftersom jag kollat allt.KrooxTheStyler skrev:Skriv om det funkadeSwiftpotato skrev:Lämnat tillbaka Sportluftfiltret, köpt ny luftburk som passar min förgasare.KrooxTheStyler skrev:Hej!
Det kan vara så att du har glömt att ta bort strypningen i förgasaren.
En guldig "ring" ska sitta runt ditt huvudmunstycke, för att ta bort den så måste du ta av flottörskålen och sedan ditt munstycke. Du kommer se den guldiga ringen som har några små hål i sig.
Ta bort den. Sätt ihop skitet sen ska det funka, storlek 90 ska räcka.
Så nu är moppen ungefär som den var innan förutom att luftskruven inte är exakt som innan. Moppen dör fortfarande vid fullgas, ibland så kan jag gasa fullt i några sekunder, men dör snart igen.
Vet vilken guldig ring du menar, satt tillbaka den när jag ändrade munstycket, tar bort den nu, får se om läget förändras! Vill så gärna att skönheten ska börja rulla igen...
Halfdevil666 skrev:Tja nån som kan förklara skillnaden på trimrör och effektrör och vilken som är bäst?!