Voltfax skrev:rexxy sälj inte någon moppe. gör istället moppe sysslor åt folk. t.ex bytt munstyck,polera saker och så mer saker
P.g.a min verkstads situation är det svårt att ställa in mopeder där jag bor. Gamla gubbar och kärringar som klagar för minsta lila (O)ljud.
Tyvärr till AM6, och sen 70cc är för lite.
david96 skrev:modda på en 85 cyllle? ifrån en cross? du har ju kunskaperna och verktygen verkar det som (Y)
coolaste som finns enligt mig

Cross-cylinder är tyvärr inte optimalt. Dom är gjorda för att gå RIKTIGT hårt under en kort period. För att sen byta kolv med täta jämna mellanrum.
Inget man vill ha på en moped som ska gå på gata. Snackar vi om dragrace, då är det skitbra! Men inte för gata, tyvärr.
KOLVBulten skrev:david96 skrev:modda på en 85 cyllle? ifrån en cross? du har ju kunskaperna och verktygen verkar det som (Y)
coolaste som finns enligt mig

Ja, skulle va fränt! en rm85 cylinder med avgasspjäll

Se det jag skrev ovan.
hampe101 skrev:Eller en 125cc cylinder från någon motorcross? eftersom rexxy var ute efter mycket kubik

Crosscylinder är fortfarande inte optimalt.
Persson97 skrev:hampe101 skrev:Eller en 125cc cylinder från någon motorcross? eftersom rexxy var ute efter mycket kubik

Rexxys mål är dock att han ska dra en avstrypt 125, han har nog inte samma glada känsla om det är med en 125:a han gör det med då

Att dra dom piggaste 125:orna som är avstrypta är nog lite svårt att klå, dom har väl upp emot 40hk?
Grund i botten, det SKA vara moped-block.