Top Of The Line-cylindrar idag. Vad finns?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Voltfax
TSR Tredje Snyggaste Scooter 2014

Inlägg av Voltfax »

rexxy sälj inte någon moppe. gör istället moppe sysslor åt folk. t.ex bytt munstyck,polera saker och så mer saker
Rieju spike, 80km
Aerox, 73km
puch korado, 45km

vinnare av brodalen styling tävling 2014

5a i twostrokeriders snyggaste scooter 2013
mitt projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=56598

facebook: https://www.facebook.com/pages/Jonte-tu ... 3639576595
instagram: sverigesfetasteaerox
Användarens profilbild
Voltfax
TSR Tredje Snyggaste Scooter 2014

Inlägg av Voltfax »

Rieju spike, 80km
Aerox, 73km
puch korado, 45km

vinnare av brodalen styling tävling 2014

5a i twostrokeriders snyggaste scooter 2013
mitt projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=56598

facebook: https://www.facebook.com/pages/Jonte-tu ... 3639576595
instagram: sverigesfetasteaerox
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

modda på en 85 cyllle? ifrån en cross? du har ju kunskaperna och verktygen verkar det som (Y)

coolaste som finns enligt mig 8)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
KOLVBulten
Svårstartad skrothög

Inlägg av KOLVBulten »

david96 skrev:modda på en 85 cyllle? ifrån en cross? du har ju kunskaperna och verktygen verkar det som (Y)

Ja, skulle va fränt! en rm85 cylinder med avgasspjäll ;)
Bild
hampe101
Elmoped

Inlägg av hampe101 »

Eller en 125cc cylinder från någon motorcross? eftersom rexxy var ute efter mycket kubik :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

hampe101 skrev:Eller en 125cc cylinder från någon motorcross? eftersom rexxy var ute efter mycket kubik :)
Rexxys mål är dock att han ska dra en avstrypt 125, han har nog inte samma glada känsla om det är med en 125:a han gör det med då ;)

Edit:
david96 skrev:modda på en 85 cyllle? ifrån en cross? du har ju kunskaperna och verktygen verkar det som (Y)
Inte bättre att han moddar dit R/T 95an då?
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Voltfax skrev:rexxy sälj inte någon moppe. gör istället moppe sysslor åt folk. t.ex bytt munstyck,polera saker och så mer saker
P.g.a min verkstads situation är det svårt att ställa in mopeder där jag bor. Gamla gubbar och kärringar som klagar för minsta lila (O)ljud.
Tyvärr till AM6, och sen 70cc är för lite. ;)

Cross-cylinder är tyvärr inte optimalt. Dom är gjorda för att gå RIKTIGT hårt under en kort period. För att sen byta kolv med täta jämna mellanrum.
Inget man vill ha på en moped som ska gå på gata. Snackar vi om dragrace, då är det skitbra! Men inte för gata, tyvärr.

KOLVBulten skrev:

Ja, skulle va fränt! en rm85 cylinder med avgasspjäll ;)
Se det jag skrev ovan. ;)

hampe101 skrev:Eller en 125cc cylinder från någon motorcross? eftersom rexxy var ute efter mycket kubik :)
Crosscylinder är fortfarande inte optimalt.
Persson97 skrev:
Rexxys mål är dock att han ska dra en avstrypt 125, han har nog inte samma glada känsla om det är med en 125:a han gör det med då ;)
Att dra dom piggaste 125:orna som är avstrypta är nog lite svårt att klå, dom har väl upp emot 40hk? :roll:
Grund i botten, det SKA vara moped-block. :)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Jag har bestämt mig. Det blir Parmakit 110cc! Så nu är det bara att börja spara ihop pengarna. 8) Det mesta jag behöver ligger i hyllorna. Behöver bara cylinderkittet, veven och ett stort membran! :)

Ska matas utav en 36mm förgasare, avstämd pipa, portning för brett register och ökat toppregister, och sen ett stort membran som tillåter ett högt flöde!

Tändsystemet kommer förbli original. Mycket kubik behöver inte varva lika mycket, så jag landar nog runt 12000rpm. Vilket original klarar av. Nu ska vi rasta 125:or!
Skriv svar