85-90lasshe skrev:Derbi Senda : helt ostrypt orginalrör 12-52 drev airsal 70cc och bytt munstycke!
kommer få grymt axx som du vill ha men du kommer få växla som en idiot, dvs att du måste växla jätte ofta.kakmonstret skrev:Derbi Senda xtreme -07:
MK Thrower urpluggad
11/70 drevning
Det är allt! Resten originalt dårå.
Jag försöker satsa på att få den gå MAX 70 med med grym axx!
Hur går det med detta?
Okej tack ska du ha gurk! Vad tycker du skulle vara den bästa drevningen närmast till bästa axxet, men snäppet under "växla som en idiot" nivån? Liksom det lättaste drevet man kan ha utan att behöva växla så sjukt ofta? Och hur skulle toppfarten bli med det du säger då tro? ^^GurkMarmelad skrev:kommer få grymt axx som du vill ha men du kommer få växla som en idiot, dvs att du måste växla jätte ofta.kakmonstret skrev:Derbi Senda xtreme -07:
MK Thrower urpluggad
11/70 drevning
Hur går det med detta?
den kommer inte gå över 70.
jag körde 12/53 och då var axxet skit bra och toppen hamnade på ca 75+-.kakmonstret skrev:Okej tack ska du ha gurk! Vad tycker du skulle vara den bästa drevningen närmast till bästa axxet, men snäppet under "växla som en idiot" nivån? Liksom det lättaste drevet man kan ha utan att behöva växla så sjukt ofta? Och hur skulle toppfarten bli med det du säger då tro? ^^GurkMarmelad skrev:kommer få grymt axx som du vill ha men du kommer få växla som en idiot, dvs att du måste växla jätte ofta.kakmonstret skrev:Derbi Senda xtreme -07:
MK Thrower urpluggad
11/70 drevning
Hur går det med detta?
den kommer inte gå över 70.
Dreamhack skrev:Hur snabbt kommer min Derbi Senda 05 gå med
- Airsal 50cc sport
- Org förgasare
- MK Thrower
- 13/53 drevning
75-80
och vad kommer skillnaden bli mot
- Airsal 70cc sport
- Org förgasare
- MK Thrower
- 13/53 drevning
85-90 med större förgasare
och vad kommer 70cc skillnaden bli med org förgasare mot en större?
vad har du för drevning??simokuz skrev:Vad tror ni min drar då?![]()
Byt munstycke.
Airsal 50 cc Sport.
Turbo Kit - New High Quality.
runt 75Rojbin skrev:Vad tror ni min Aprilia Sx toppar med:
Turbokit Lacada
50cc airsal racing T6
13/65
Gissa på!!
Tror att den kommer gå bra mycket sämre med original membran och insug, även kopplingen skulle kanske behöva nya fjädrar, dock inte säkert. Vev vore inte heller fel att byta.someone skrev:Har en drac rr -04 som jag tänkte bestycka med något i denna stil:
Athena 80cc Power valve
keihin 28mm pwk
technigas reverse X-treme
15/48 drevning
Vad tror ni blir topp hastighet och hur blir axxet?
Trodde inte jag behövde skriva exakta specen.. men Självklart kommer det även sitta ett passande insug, membran, tändsystem etc.Persson97 skrev:Tror att den kommer gå bra mycket sämre med original membran och insug, även kopplingen skulle kanske behöva nya fjädrar, dock inte säkert. Vev vore inte heller fel att byta.someone skrev:Har en drac rr -04 som jag tänkte bestycka med något i denna stil:
Athena 80cc Power valve
keihin 28mm pwk
technigas reverse X-treme
15/48 drevning
Vad tror ni blir topp hastighet och hur blir axxet?
Men men, axxet blir säkert bra, toppen med rätt inställningar kan nog ligga strax under hundra knyck skulle jag gissa på.
runt 75-80 med dåligt axx, men den kommer aldrig orka varva ur den drevningen eftersom den är för tung till enbart urpluggat. kör på 13.52 istället.Bluesky skrev:Rieju drac 03
15/52 drevning
Urpluggat originalrör
Ostrypt CDI
Vart tror ni topphastigheten ligger, och hur blir axxet?