
Köp derbis kopplingsfjädrar!majskolv skrev:Ska byta kopplingslamellerna och fjädrarna, dock så har jag hört att CPIn har 5 fjädrar. Så jag undrar vad man ska köpa.
Har också tänkt att skrota automatchoken och köpa en manuell, om det finns någon som passar Mikuni replica 18mm
Samma sätt som på AM6, kolla upp Hasses666 guide på youtube.stroompan skrev:hur kollar/byter man olja på en CPI sm ???????????????
Kolla så du har rätt oljeblanding/bensin blanding, det ser du på tändstiftet, de ska vara brunt/oboybrunt.Marcus von Laxnacke skrev:jag har haft en cpi i 1 år nu och den har krånglat hela tiden!
Det som händer är att säkringen hela tiden går, man skulle kunna tro att det är ett vanligt elfel men jag har mekat med moppen som ett as. Jag har nog tagit ner den i partikel delar 5 gånger, jag har bytt elsystem, cdi, tändplatta, voltregulator men ingenting funkar.
Jag har till och med bytt fögasare, cylinder, kolv.
Varje gång jag tror jag har fixat problemet så uppstår problemet igen efter några mils körning.
Jag har testat köra utan batteri så att inte säkringen går och då funkar den ett litet tag, men det konstiga är att den med tiden man kör blir lite sämre hela tiden(börjar bludra) och efter ca 1 mil så är stiftet helt kört och ibland så går det snabbare ca 1 km.
Hjälp mig jag har slut på idéer!
Tack i förhand.
Har för mig att det tog i stänkskärmen, tar du bort eller klipper hål i den så kommer det nog funka.Cpiturkenshåla skrev:Tjaaaa!
Jag har en cpi sm 08 - white edition. Jag vill beställa ett CE-märkt trimmrör till den då jag inte gillar det underliggande originalröret!
Jag vill ha ett överliggande effektrör, och helst ett Turkbokit!
Jag har kollat på twostroke.se hemsidan på cpi sm avgassystem med skruvfäste, och där är 3 olika överliggande TK rör men det står på varenda j*vla rör att -" OBS! Passar inte cpi sm 2008"! och det är just precis en 08 jag har, och det gjorde mig förbannad att jag inte hittar något om just varför dessa tk rör inte passar? Är det någon som har ett annat rör typ Hebo escape överliggande? eller något annat? Tacksamm för svar!!!
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14396
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14397
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14398
jo min va också det innan, eller allmänt trögstartad. Men jag gjorde rent tändstift osv. Min moppe har jag ju fått lära känna, för den är lite specielltcpi-white-tiger_Daniel skrev:Hej!
Jag har en cpi sm 08 white edition.
Funkar perfect och är väldigt nöjd!![]()
MEN den är j****vligt svårstartad när den är kall!kan det vara fel på automatchoken som den har eller är det något annat? Märkte igår också att det är för stort munstycke i kan det vara det? Väldigt tacksam för svar!
jag löste det genom att rengöra förgasaren och byta bensinfilter!Cpiturkenshåla skrev:jo min va också det innan, eller allmänt trögstartad. Men jag gjorde rent tändstift osv. Min moppe har jag ju fått lära känna, för den är lite specielltcpi-white-tiger_Daniel skrev:Hej!
Jag har en cpi sm 08 white edition.
Funkar perfect och är väldigt nöjd!![]()
MEN den är j****vligt svårstartad när den är kall!kan det vara fel på automatchoken som den har eller är det något annat? Märkte igår också att det är för stort munstycke i kan det vara det? Väldigt tacksam för svar!
Och jag, det kan vara att den är för stort munstycke i. Har du dragen plugg? Hur stort munstycke har du i?
För om moppen har stått en hel dag, sen går du ut o ska kicka igång den, ger lite startgas, så kanske den drunknar? jag vet inte, men det kan vara möjligt!
cpi-white-tiger_Daniel skrev:80-85 på mätaren och 70 cirkus enligt gps, fast om du har originaldrevning (11/62) så kommer den varva rejält, så dreva upp den lite, 13 eller 14 fram så 80 enligt gps och 90+ på mätarenCpiturkenshåla skrev:jo min va också det innan, eller allmänt trögstartad. Men jag gjorde rent tändstift osv. Min moppe har jag ju fått lära känna, för den är lite specielltcpi-white-tiger_Daniel skrev:Hej!
Jag har en cpi sm 08 white edition.
Funkar perfect och är väldigt nöjd!![]()
MEN den är j****vligt svårstartad när den är kall!kan det vara fel på automatchoken som den har eller är det något annat? Märkte igår också att det är för stort munstycke i kan det vara det? Väldigt tacksam för svar!
Och jag, det kan vara att den är för stort munstycke i. Har du dragen plugg? Hur stort munstycke har du i?
För om moppen har stått en hel dag, sen går du ut o ska kicka igång den, ger lite startgas, så kanske den drunknar? jag vet inte, men det kan vara möjligt!
jag har urpluggad med 80 munstycke, 13 fram o 62 bak, och jag har nått 96 på mätaren nedför, men den varvar för mycket då, skulle egentligen behöva köpa ett 14 framdrev. och nu har jag kommit upp i 78 enligt gps, 76 på raka
jag löste det genom att rengöra förgasaren och byta bensinfilter!![]()
vet någon hur snabbt en urpluggad cpi sm 08a går urpluggad? (Gps, inte mätaren)
aha tack så mycket!Cpiturkenshåla skrev:cpi-white-tiger_Daniel skrev:80-85 på mätaren och 70 cirkus enligt gps, fast om du har originaldrevning (11/62) så kommer den varva rejält, så dreva upp den lite, 13 eller 14 fram så 80 enligt gps och 90+ på mätarenCpiturkenshåla skrev: jo min va också det innan, eller allmänt trögstartad. Men jag gjorde rent tändstift osv. Min moppe har jag ju fått lära känna, för den är lite speciellt
Och jag, det kan vara att den är för stort munstycke i. Har du dragen plugg? Hur stort munstycke har du i?
För om moppen har stått en hel dag, sen går du ut o ska kicka igång den, ger lite startgas, så kanske den drunknar? jag vet inte, men det kan vara möjligt!
jag har urpluggad med 80 munstycke, 13 fram o 62 bak, och jag har nått 96 på mätaren nedför, men den varvar för mycket då, skulle egentligen behöva köpa ett 14 framdrev. och nu har jag kommit upp i 78 enligt gps, 76 på raka
jag löste det genom att rengöra förgasaren och byta bensinfilter!![]()
vet någon hur snabbt en urpluggad cpi sm 08a går urpluggad? (Gps, inte mätaren)
byt upp dig i munstycke!Dazystyling skrev:Hej jag har en cpi sm från 08 som jag skulle vilja få upp i lite högre hastigheter men behöver lite hjälp. För ca 3 veckor sen drog jag pluggen ifrån röret men den gick inte en km snabbare.
Jag läste då här att den bara varvar ca 8500rpm i original och att den behöver mer bensin för att kunna varva mer ,men jag som är nybörjare på moped och bara kört några veckor, så behöver hjälp med att ge den mer bensin , jag har för mig att det är på förgasaren man ställer in men är ej säker och om det är det skulle jag vilja veta vilken skruv det är. Vill också gärna veta vad den kan varva som max.
Undrar också vad den toppar med ostrypt originalrör med original drevning (11x62) eller om man skulle dreva om till kanske 13x62 eller 13x52/52.
Jag är som ni kanske ser lite förvirrad och skulle vara väldigt tacksam för svar
dreva den möjligtvis..Dazystyling skrev:Hej om man drar pluggen är det något mer än att byta munstycke man måste göra?
Tack på förhand
Snälla försök att söka runt lite själv, men finns på Twostroke och scooty.seDoc skrev:vart kan man köpa nya kåper till en cpi sm 06 och sen har jag undrat varför det står överallt att dom är 6 växlade men min är 5 är det någon sorts special version då?