Sälja Derbi DRD Racing

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
martinmedx
Elmoped

Sälja Derbi DRD Racing

Inlägg av martinmedx »

Tjena! Nu är det så att jag har vuxit till mig och det har blivit dags att kolla runt lite på bilar.
Jag har nu tänk mig att sälja min Derbi DRD Racing -08 gått knappt 5000 mil. När jag köpte den var den väldigt slö och dum som jag var så borrade jag upp den fastsvetsade mynnigspluggen på avgasröret. Bytte även munstycke men den har gått lite sådär. Ibland funkar den helt felfritt och ibland blöddrar den bara typ när jag gasar. Kan lätt fixas om jag orkar lägga ner lite tid och pengar.
Nu är då min fråga om det först och främst är någon idé att strypa den och sen sälja eller om jag ska sälja den som den är? Sedan undrar jag även om jag ska nu ska strypa ner den innan. Orkar inte hålla på och mecka med den för mycket och heller inte lägga för mycket pengar på den. Är det kanske smartast att köpa ett nytt originalsystem (om man ens kan få tag på det) eller ska jag försöka svetsa dit en ny plugg och lägga lite tid på det?
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Inlägg av GurkMarmelad »

om jag inte minns fel så brukar original rör ligga på över 4k så det är helt uteslutet.

om du har kvar pluggen och har tillgång till en svets tar det inte lång tid att sätta tillbaka den.
sen så stoppar du bara in original munstycket så borde den fungera precis som den gjorde innan.
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Finns adaptrar att köpa till mynningen på twostroke.se köp en sådan och bestycka rätt
martinmedx
Elmoped

Inlägg av martinmedx »

Schysst! tack för svar!
martinmedx
Elmoped

Inlägg av martinmedx »

LinkanTuning skrev:Finns adaptrar att köpa till mynningen på twostroke.se köp en sådan och bestycka rätt
http://twostroke.se/product.asp?product=14382 Är det denna du menar?
Skriv svar