Yamaha slider?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Mattis. Slider
Elmoped

Yamaha slider?

Inlägg av Mattis. Slider »

Är den Yamaha Slider den bästa stunt mopeden? Och vilket trim ger bäst effekt på topp hastigheten ?

Tacksam för svar
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket

Inlägg av Speedway »

Allt skiljer från person till person...vissa gillar aerox och vissa slider tex. Bästa trimmet är svårt att säga, krävs otroligt mycket tid och pengar för att få en riktigt hög topphastighet! Men du kanske menar runt 100?
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Mattis. Slider
Elmoped

Inlägg av Mattis. Slider »

Speedway skrev:Allt skiljer från person till person...vissa gillar aerox och vissa slider tex. Bästa trimmet är svårt att säga, krävs otroligt mycket tid och pengar för att få en riktigt hög topphastighet! Men du kanske menar runt 100?
Själv tycker jag att en Yamaha slider är snyggare än en Aerox. Topp hastigheten behöver inte vara mer än 100.
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket

Inlägg av Speedway »

Ska du stunta vill man inte satsa på topphastighet! Många vill ha en inte så trimmad moped med bra axx som blir lätthanterlig!
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
KC
Elmoped

Inlägg av KC »

Det du vill ha om du ska stunta är lågvarvigt trim. Vilket kommer ge effekten på de lägre varven så du får bra axx och bottenvrid (det man absolut vill ha vid stunt)
Användarens profilbild
jespersallvik
Elmoped

Inlägg av jespersallvik »

jag föreslår att inte ha så mycke trim då det blir mycke svårare bara för den inte är lika lätt hanterlig! enligt mig räcker det med zx-r, fly cluch utan byta fjädrar, 4.5 vikter, dragen v-ring, munstycke cirka 92. de var vad jag hade på min slider, gick cirka 70 med grymmt axx! men om du absolut vill ha topp hastighet så ska du köpa allt de tidigare nämda och polini corsa, dellorto 19mm, byta menbran, multivar (variator) eller något liknande, stage6 rem, byta zx-r till yasuni r kanske men då tappar du axxet lite! men enligt mig så ska du inte köra på hastighet! för det är inte värt pengarna eller skadorna som blir i den hastigheten (säger han som ska köpa duke) men det är faktist lite onödigt att köra så fort! mer frihetskänsla av att glida runt på bakhjulet! så köp en låg varrvad setup!
duke 125 leovince, om någon har en billig slider till salu så pm:a mig,kanske intriserad
Skriv svar