Körkortstillstånd?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
M0on
Elmoped

Körkortstillstånd?

Inlägg av M0on »

Hej, jag undrar om man kan söka körkortstillstånd B när man är 15. Alltså, som jag kommer ihåg kunde jag söka AM, a1 a2 och B ellr något liknande på samma gång.

När jag då är 17, måste jag söka om ett nytt körkortstillstånd ellr har jag kvar mitt gamla
Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög

Re: Körkortstillstånd?

Inlägg av Fillew97 »

M0on skrev:Hej, jag undrar om man kan söka körkortstillstånd B när man är 15. Alltså, som jag kommer ihåg kunde jag söka AM, a1 a2 och B ellr något liknande på samma gång.

När jag då är 17, måste jag söka om ett nytt körkortstillstånd ellr har jag kvar mitt gamla
Om du söker körkortstillstånd via trafikverket så får du behörighet till Am B och några flera. Tillståndet räcker i 4-5 år om jag inte minns fel. Så du kan söka till B jag gjorde det är 16 nu så behövde inte ansöka för det när jag skulle börja övningsköra 8)
Du är ful, jag är full men imorgon är jag nykter :D
M0on
Elmoped

Inlägg av M0on »

ok tackar :D Jag har tappat bort min lapp :S Vet du hur jag kan "printa" ut mitt körtkortstillstånd?
Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fillew97 »

M0on skrev:ok tackar :D Jag har tappat bort min lapp :S Vet du hur jag kan "printa" ut mitt körtkortstillstånd?
Lugnt 8)
Tappade också bort mitt och morsan ringde dem och så skickade dem en kopia via posten! (det går typ inte att printa ut det själv..)
Du är ful, jag är full men imorgon är jag nykter :D
M0on
Elmoped

Inlägg av M0on »

Fillew97 skrev:
M0on skrev:ok tackar :D Jag har tappat bort min lapp :S Vet du hur jag kan "printa" ut mitt körtkortstillstånd?
Lugnt 8)
Tappade också bort mitt och morsan ringde dem och så skickade dem en kopia via posten! (det går typ inte att printa ut det själv..)
tuungt :D Tack för svaren bree
Skriv svar