Bytte rör nyligen och skulle byta munstycken samtidigt. Lossade alla skruvar som satt fast i flottörskålen. Den satt som sten dock och fick inte av den. Moppen gå jävligt bra med org munstycke, behöver man byta iallafall? (Speedfight 3)
Du behöver definitivt byta om det är trimmrör annars skär cylindern om du bara köpte nytt org rör behövs det inte bytas. däremot vetefan hur du ska få bort flottörskålen
Du kan ta bort förgasaren och borra bort skruvarna. Sedan sätter du i en helicoil gänga. Det var så jag fick göra när min skruv gick av i flottörskälen
Edit: du kanske fick bort flottörskålen men inte förgasaren? Tolkade nog fel....
Senast redigerad av Derbi_ den 27 mars 2014, 19:36, redigerad totalt 1 gånger.
macke15 skrev:Jag fick inte av flottören. Det satt som sten även om jag fick av alla skruvar. Får försöka få loss den på något sätt sen
Säker på att du fick bort skruvarna? Skicka bild på hur det ser ut! Sen kan du försöka bända med mejsel eller värma lite med hårtork/värmepistol men inte för mycket så det smälter!
Har du skruvat av alla skruvar som håller i flottörskålen men får ändå inte bort skålen?? vicka på skålen eller om rengöra skiten. Annars kan man ta en platt skruvmejsel och trycka emellan skåran och försöka att vicka av den. Men ta det försiktigt så att du inte förstör något!
Fick grov panik när det var vissa här som sa att du skulle bända med platt mejsel.
gör du dett så kommer du antagligen skada skålen och packning.
om du verkligen inte får bort den så kan du bända med en kniv men ENDAST vid skuvhålen!!!!
Där har du fortfarande packning på insidan så det håller fortfarande tätt.