Har Rieju Drac 03 Sports edition styrlås?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Dawnrise98
Elmoped

Har Rieju Drac 03 Sports edition styrlås?

Inlägg av Dawnrise98 »

Hejsan, jag undrar om min moped har styrlås, det verkar inte fungera att låsa den. Använder man sig av tändnings nyckeln till det eller är det en separat nyckel som tank låset? Och i så fall hur låser man? Trycker man i och vrider vänster eller vad :S
Rieju mothafukin' drac!
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

Du använder samma nyckel som till tändningslåset. Dra styret så långt åt höger eller vänster som möjligt och vrid sedan nycken så långt till vänster som går. Du kan behöva trycka in den lite ja.
Nels, Nels, Pelsnernels!
Dawnrise98
Elmoped

Inlägg av Dawnrise98 »

På vänstra sidan finns en liten bild av ett lås, så jag antar att det är där jag ska dra. Men jag tar i allt vad jag kan men nyckeln vrider sig inte. Styrlåset kan väl inte vara sönder? :(
Rieju mothafukin' drac!
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög

Inlägg av Consuela »

det handlar om känsla dra styret till vänster sen tryck in låset och vrid nyckeln vänster så långt det går
Har en italkit racing tändning till salu passar aerox med mera, och även en mhr 80cc cylinder pma för mer info!!!!!

KOLLA IN MITT MC3 PROJEKT!!! http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52395
Felix mårtensson
Elmoped

Inlägg av Felix mårtensson »

bara att dra styret till vänster så långt de går, sen tryck nycklen neråt och vrid vänster.
drac
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Xpressen »

Such iq, very skills, much moppepojk
wow
Bild
Skriv svar