honda mt5 få att gå lite snabbare

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Androidgreen
Elmoped

honda mt5 få att gå lite snabbare

Inlägg av Androidgreen »

Tjena!

kan man fixa lite små saker så den gör ca 60-65 km/h men kan polisen se det? blir jag tagen för det tror ni?

Setup nu:

-öppet luftfilter
-16.5mm förgasare
-15/45 drevning
-allt annat tror jag är orginal.

går i ca 40-50 km/h
Honda mt5 och Rieju drac :)
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög

Inlägg av Consuela »

dra pluggen så går den nog fortare om du nu har en sån har ingen aning om mt5or har det men antagligen, så länge du kör lagligt kommer du inte bli stoppad.
Har en italkit racing tändning till salu passar aerox med mera, och även en mhr 80cc cylinder pma för mer info!!!!!

KOLLA IN MITT MC3 PROJEKT!!! http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52395
Androidgreen
Elmoped

Inlägg av Androidgreen »

Consuela skrev:dra pluggen så går den nog fortare om du nu har en sån har ingen aning om mt5or har det men antagligen, så länge du kör lagligt kommer du inte bli stoppad.
nae finns nog ingen plugg på mt5 kanske en som ger 2 km eller nåt haha :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Allt går trimma. Polisen kan upptäcka allt trim, om dom letar tillräckligt noga - men eftersom din moped redan är trimmad gör det inte mycket skillnad om du trimmar mer...

Vad har du för budget för trimningen? Hur bra är du på att meka?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Androidgreen
Elmoped

Inlägg av Androidgreen »

G-son skrev:Allt går trimma. Polisen kan upptäcka allt trim, om dom letar tillräckligt noga - men eftersom din moped redan är trimmad gör det inte mycket skillnad om du trimmar mer...

Nae kan inte säga att deb är trimmad nu. Precis.
Men jag skulle kunna sätta på min 65 cc så går den. Mycket. Bättre men det var inte så jag menade och om polisen ändå. Kollar det så är det onödigt. Att trimma lite
Androidgreen
Elmoped

Inlägg av Androidgreen »

G-son skrev:Allt går trimma. Polisen kan upptäcka allt trim, om dom letar tillräckligt noga - men eftersom din moped redan är trimmad gör det inte mycket skillnad om du trimmar mer...

Nae kan inte säga att deb är trimmad nu. Precis.
Men jag skulle kunna sätta på min 65 cc så går den. Mycket. Bättre men det var inte så jag menade och om polisen ändå. Kollar det så är det onödigt. Att trimma lite
Androidgreen
Elmoped

Inlägg av Androidgreen »

Jag tänkte vad ger en reedventil tex ?
Androidgreen
Elmoped

Inlägg av Androidgreen »

Tja jag kom upp i 50 km/h idag och då varva motorn så mycket så jag trodde den skulle gå sönder. Men på låga varv så knastrar den lite i typ cylindern är det någon fara? eller nåt men den går hur bra som helst. Men vad tycker ni jag ska ha för drevning till min setup nu? så det inte varvar och så (Senare kanske det blir ett jamarcol med jamarcol dämp eller nåt till setupen) jag har 15/45 nu och det varvar mycket så ska jag ha 16-17/45 isället? Tacksam för svar
Användarens profilbild
derbi_pöjk
Svårstartad skrothög

Inlägg av derbi_pöjk »

Androidgreen skrev:Tja jag kom upp i 50 km/h idag och då varva motorn så mycket så jag trodde den skulle gå sönder. Men på låga varv så knastrar den lite i typ cylindern är det någon fara? eller nåt men den går hur bra som helst. Men vad tycker ni jag ska ha för drevning till min setup nu? så det inte varvar och så (Senare kanske det blir ett jamarcol med jamarcol dämp eller nåt till setupen) jag har 15/45 nu och det varvar mycket så ska jag ha 16-17/45 isället? Tacksam för svar

Om du är osäker är det ju bara att kolla in cylindern och kolven, men det där med drevning kan ju vara en smaksak! testa att jämför 16 och 17 för att få det mest optimala! :D
Bild
Skriv svar