Så jag har satt på trimmröret (vars märke jag inte vet) på mind Derbi Senda sm extreme 06 och bytt cdi box. Den toppar ca 80+ då jag inte vet vad den går över mätaren.
Men problemet är att det verkar som det är ett högvarvs rör som drar iväg som f** när jag kommer upp i högvarv men på låg varv så accelerar den som en snigel.
Den förra ägaren hade satt på ett väldigt litet top fart drev. Borde det räck med att byte dreven lite så kan man ''smootha'' till körningen lite?
ps moppen tjuter som fan kan jag byta luft boxen eller skaffa någon fet ljudämpare för att inte dra på sig så mycket uppmärksamhet ??
Högvarvigt och låter mycket. Det låter ju som ett turbokit lacada. Men en bild skulle ju inte skada. Byter du ner drev blir den starkare och kommer snabbare att komma upp till effekt kurvan med tanke på att den orkar varva högre då. Dock kommer den gå långsammare och varva som ett as när du kör max förmodligen :p
Att to bort luftburen gör bara att det låter mer. Men en annan ljuddämpare skulle kunna vara ett alternativ, det lär förmodligen inte göra så mycket dock då det är kröken som avgör ljudet mest.
Använd tex tinypic eller liknande och ladda upp bilden. Ta länkern som heter direkt link. Tryck på img här uppe till höger. Kopiera in länken och sedan img igen. Blir då såhär.
sätter du på ett mindre framdrev så kommer den axxa bättre men även låta högre då den varvar med så då kan du köpa avgasbandage eller vad det heter och linda in kröken i, du kan även packa om ljudämparen
Har en italkit racing tändning till salu passar aerox med mera, och även en mhr 80cc cylinder pma för mer info!!!!!