Tjena Har en Aerox -05:a och har tänkt "styla" upp den lite. Men skitsamma i det. Hade först inte tänkt och trimma och kan inte så mycket, eller typ inget om det. Men när man tittar lite runt på andra projekt så blir man lite sugen Nu orginal så går den ju upp i 55-60. t.o.m lite mer tror jag. Så hastigheten är okej men är mest sugen efter ett bra axx. Den har väll ett okej axx nu men skulle vilja ha lite mer. Men nu kommer min fråga. Vad skulle man kunna ändra för att få ett bättre axx. Om man ska köpa ett nytt rör eller liknande. Vad säger ni? Den andra frågan var lite angående Fartbegränsare/Blackbox. Har bara googlat runt lite på det och funkar det bra. Har lixom ingen erfarenhet. Så ni får gärna komentera vad ni tycker...
Slidercalle123 skrev:Lågvarvigt rör, lättare vikter och andra kopplingsfjädrar borde göra susen för just accet. Förstog inte riktigt frågan om blackbox dock
oj. Var nog lite otydlig om blackboxen.
Skitsamma i den frågan. Vet nog inte heller riktigt vad jag menade själv. Men tips på lågvarvigt rör? Berätta lite mer om vad för vikter och fjädrar osv.. tack
Slidercalle123 skrev:Lågvarvigt rör, lättare vikter och andra kopplingsfjädrar borde göra susen för just accet. Förstog inte riktigt frågan om blackbox dock
Skitsamma i den frågan. Vet nog inte heller riktigt vad jag menade själv. Men tips på lågvarvigt rör? Berätta lite mer om vad för vikter och fjädrar osv.. tack
Enda anledningen till blackbox som jag ser är mot föräldrar om man inte får trimma;) men ZX-R är ett bra rör för axx. Släng på gula kopplingsfjädrar och typ 4.5 grams vikter så ska du se att den går fint. Självklart ta bort v-ring om den sitter kvar också. Kom ihåg att du måste byta till rätt munstycke om du kör med opluggat rör:)
Enda anledningen till blackbox som jag ser är mot föräldrar om man inte får trimma;) men ZX-R är ett bra rör för axx. Släng på gula kopplingsfjädrar och typ 4.5 grams vikter så ska du se att den går fint. Självklart ta bort v-ring om den sitter kvar också. Kom ihåg att du måste byta till rätt munstycke om du kör med opluggat rör:)
Okej det där med blackboxen är nog den anledning. Men menar du typ dom här delarna + dragen-v-ring och störrr munstycke. Vet att man måste testa sig fram men nåt nummer man ska utgå från ?
Okej. Kan fixa en bild lite senare. Kanske en dum fråga men om man skulle skippa röret och bara köra på de andra delarna. Hur skulle det bli och skulle det gå ?
för att göra det klart: du får inte ut samma kraft från ett orginalrör som ett effektrör, kanske om du öppnar upp hela röret och rensar det, men det tror jag inte du kommer göra, det som du kan göra för att få den att gå bra med orginalrör och se laglig ut är egentligen en 70cc, du får härligt med kraft och hastigheten höjs en aning.
Sebbestevic skrev:Okej. Kan fixa en bild lite senare. Kanske en dum fråga men om man skulle skippa röret och bara köra på de andra delarna. Hur skulle det bli och skulle det gå ?
Inte dum fråga alls:) Den skulle ha bra axx för org rör är lågvarvigt. Men tror du har blindtarm så det kan vara lite halvsvårt att trimma
gilerahjärnan skrev:för att göra det klart: du får inte ut samma kraft från ett orginalrör som ett effektrör, kanske om du öppnar upp hela röret och rensar det, men det tror jag inte du kommer göra, det som du kan göra för att få den att gå bra med orginalrör och se laglig ut är egentligen en 70cc, du får härligt med kraft och hastigheten höjs en aning.
Den kommer dock låta mer och kanske borde kombineras med en större förgasare?
Hade inte tänkt och byta till 70cc... Här är 2 bilder på röret som sitter på. Kanske är svårt att se men tror inte att jag har någon blindtarm. Eller ni kanske ser det.
[/URL] [/URL]
Förstår också att ett effektrör är mycket bättre än ett orginal.
Sebbestevic skrev:Hade inte tänkt och byta till 70cc... Här är 2 bilder på röret som sitter på. Kanske är svårt att se men tror inte att jag har någon blindtarm. Eller ni kanske ser det.
[/URL] [/URL]
Förstår också att ett effektrör är mycket bättre än ett orginal.